NÄR ska vi vara på tävlingsplatsen?

O

Okeanos

Min tös ska starta första regionala hopptävlingen snart. Hon ska tävla kat D avd B, men jag undrar om ni kan hjälpa mig att räkna ut när vi ska vara på tävlingsplatsen? :bow:

Det är första klassen hon ska rida (starttid 09.00), men det är 12 starter i kat B, 14 i kat C, sedan 33 i kat D avd A. Och så är det veterinärbesiktning, men det står inte vilka tider den är...:crazy:

Hjälp, någon? :o

Sv: NÄR ska vi vara på tävlingsplatsen?

Räkna med 2 minuter/start så är du där i god tid.
Eftersom det också är höjning & prisutdelning.
Vet. besiktningen brukar vara där på morgonen, men det brukar stå i ryttarmedelandet.

Tack så mycket! :) Ryttarmeddelandet är inte utlagt ännu - ska kolla det när det kommer. :bow:

2 min/start och gott om tid? Knappast om det är i skåne i alla fall. 1½ minut/ekipage. Lite beroende på klubb och bedömning.

12+14 = 26 st * 1,5= 40 min. Du har bangång före kat d vid kvart i 10 alltså. 33 D då hinner hon rida fran i lugn och ro, men besiktiga innan. På plats senast 9:30.

Eftersom det inte är större klasser hade jag satsat på att va där kl 8:50 och gått banan då, besiktigat i lugn och ro och hunnit med en kopp kaffe när jag kollar några kat C. Gått om banan inför D och ridit fram i lugn och ro därefter.

2 min/start och gott om tid? Knappast om det är i skåne i alla fall. 1½ minut/ekipage. Lite beroende på klubb och bedömning.

12+14 = 26 st * 1,5= 40 min. Du har bangång före kat d vid kvart i 10 alltså. 33 D då hinner hon rida fran i lugn och ro, men besiktiga innan. På plats senast 9:30.

Eftersom det inte är större klasser hade jag satsat på att va där kl 8:50 och gått banan då, besiktigat i lugn och ro och hunnit med en kopp kaffe när jag kollar några kat C. Gått om banan inför D och ridit fram i lugn och ro därefter.

Jag brukar också alltid räkna 1 ½ min! :) jag tycker i alla fall att det går lite fortare än vad man tror. Lycka till!:)

Ja, det beror ju på vart man bor, och vad för tävling man åker på.

Om man åker på sin första tävling så åker man väl på lokal, och då går det lite långsammare än en nationell tävling.

*svarar alla*

Tack för tipsen! :bow: Vi åker i god tid (räknar hellre 1,5 min/ekipageför säkerhets skull), det är inte dumt med en fika innan.

Det är första riktiga hopptävlingen, en helt ny värld har öppnat sig.:D

MVH
Okeanos

räkna 2 min/ryttare. och vetrinären ska va där tills alla hästar blivit bistigade. och om de e första reg så startar ni kanske de 2 första klasserna och då är de inga problem med att vetrinären inte är där. passa bara så hon inte gått på lunch men dom flesta fikar vid bilen. tänka bara på att ta ut tidigade eftersom ni ska besitiga hästen de tar ju lite längre tid så ni slipper stressa. :)

*svarar alla*

Tack för att ni är snälla och delar med er av era råd. :bow:

Tyvärr gick själva tävlingen uruselt: ponnyn som aldrig vägrat förut vägrade redan på första lilla krysset på framhoppningen, och sedan kom de inte längre än till 2:a hindret. Och nu står där en med feber i boxen (40 grader) och noll aptit (matvrak). Får vänta och se om det blivit ngn förändring i morgon bitti. :(

Olycklig Okeanos

Igår hade hon 39 i morgontemp, men var feberfri på kvällen. Idag är hon feberfri. :) Hon har ätit och druckit ordentligt sedan igår, så jag tror att hon är kry igen. Men hon ska få vila till i helgen, så får vi sätta igång med ett mjukpass och se hur hon mår. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 577
Senast: Ceta
·
Hoppning Jag och min dotter är nybörjare vad gäller hopptävling. Än så länge har hon testat några klubbtävlingar och P&J men snart är det dags...
Svar
2
· Visningar
1 764
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar