När ska man vara där?

Bonita4

Trådstartare
Jag har en ungponny jag ska tävla hoppning med snart.

Men hur vet man vilken tid man ska vara där?

Jag ska vara med i första klassen och den startar vid nio. Eftersom jag har ungponny kommer jag väl få starta sist? Så om vi säger att det är 20 stycken startande i klassen, när skulle ni varit där?

Man måste väl gå banan innan klockan 9?

Vad gör man om det är 150 startande i en klass? Måste man vänta hela tiden då bara för att hinna gå banan innan? :confused: Eller får man gå den mellan C och D ponnyerna tex?

Sv: När ska man vara där?

Normalt går man banan innan klassen, men ibland ges fler tillfällen, det får man kolla upp och fråga, ibland kanske det står på ryttarmeddelandet. Jag vet inte hur det funkar för ponny, men för stor häst går ibland unghästavdelningen innan den vanliga, men det är oftast i andra klassen eller senare. Normalt försöker jag vara på tävlingen 2 timmar innan min första start, ev 1.5 tim. Men med en ungponny som jag förmodar inte är tävlingsvan(?) så skulle jag varit där i god tid så att den hinner se sig om och vänja sig lite vid tävlingsplatsen, gå runt och titta på allt.

När jag åker på tävling så brukar jag åka dit så att jag är där ca 45- min före min klass. Jag startar ofta första klassen, men eftersom jag rider D-ponny så behöver jag inte vara där så mycket tidigare. Bara jag hinner gå banan. Visa licenser och intyg o.s.v kan man jju göra efter man gått banan.

Men om du har unghäst så är det kanske bra att vara där lite tidigare som sagt ;)

Ta god tid på dig! Inte bra att stressa. ;)

Ungponnyerna brukar gå efter Avd A, men där brukar aldrig vara speciellt många starter. Uppfattade ej vilken kat. din ponny var, men jag hade nog försökt vara där 45 min innan klassens början. (Om där inte är jätte mycket starter dvs.) Tänk på att du ska hinna gå banan och gå till sekreteriatet innan. Antar att detta gällde en lokal tävling. Annars har du ju vet.besiktningen med.

Dom brukar ha 5 min bangång mellan kat C o D. Men det kan bli lite stressigt, speciellt om där är lite starter.

Lycka till!! :banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Squie
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 259
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar