När ska höet tas

_Runaway_

Trådstartare
Ska man försöka få in och slå hö innan midsommar? har bara fått för mig att jag hört det förut. Fick in det alldeles för sent förra sommaren pga skitväder så värdena blev ju därefter. Så jag undrar bara när den optimala tidpunkten är! :bow:

Sv: När ska höet tas

Har du timotej i vallen? då kan du se när den är dags att slå,
Det går inte att säga vid vilken tidpunkt, det beror på värme, regn, gödning osv. När timotejen går i ax bör du slå den innom ca 10 dagar. När den blommar minskar värdena drastiskt.

Sv: När ska höet tas

När du vet att det kommer vara riktigt kalastorkväder ett antal dagar efter slåttern... Vilket ju inte är så lätt att veta.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 429
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 198
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix