När registreras ett föl?

pinky

Trådstartare
En av mina gamla sköthästar är dräktig med en mycket spännande hingst, och jag är så nyfiken på att se vad fölet får för framtid.

Jag har ingen som helst kontakt med nuvarande ägare, utan smyger runt på travsport.se och ägarnas hemsida för att uppdatera mig lite.

Men när kan det börja dyka upp info på travsport.se?
Dvs, när kan fölet tänkas registreras och få ett officiellt namn?

Sv: När registreras ett föl?

hej! det beror lite på hur snabb ägaren är att skicka in papper på att fölet är fött & betalat lev föl avgiften såklart.. fram tills fölets tilltänkta namn blir gdk av STC så står det på stoets sida under avkommor (travsport.se) tex: 2007 ej färdig registrerad hingst e. Muscles Yankee.

Typ nå sånt :)

Sv: När registreras ett föl?

Några veckor efter att det hingsthållaren registrerat nedkomsten syns den på stoets sida.

Sedan efter att fölet är frysmärkt någon gång under vinterhalvåret kommer det in med eget namn i Travsports rullor.

Mina har synts med eget namn någonstans runt betessläpp (maj-juni när de är ett år).

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: warg
·
Avel Hej, Vi börjar runda ner valet av hingst till vårat hannoveraner sto till antingen 2020 eller 2021. När man är inne på tex. Lövsta och...
Svar
4
· Visningar
1 430
Senast: Långnos
·
Avel Hur gör ni? Vilka rutiner försöker ni sträva efter? När ni väl betäcker försöker ni betäcka flera ston hyfsat samtidigt då? För att få...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: KickiH
·
Avel jag velar alldeles för mycket nu :crazy:, ena halvan av mig vill ha föl efter mitt eget sto och andra halvan säger åt mig att köpa en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 936
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar