När polisen väger hästtransporter ??

Lycka till säger jag bara till dem att lyckas veva ner stödhjulet med full last i släpet...........
Tycker helt klart att det hade varit bättre om de vägde hela ekipaget då vi pga att vi drar med en kombi åkt på 450kg lastvikt i bilen vilket man då kunde utnyttjat till släpet istället. Får väl stoppa in en häst i kofferten på bilen istället blir ju nästan lagligt...... :bump:

Men väger de inte hela ekipaget? att man får köra upp även bilen + släpet på små vågar. Detta för att kolla ifall hela ekipaget väger mer än 3500 kg. Så har jag fattat det.

Enligt svaren som getts ovan i tråden så vägs tydligen bara släpet, hade som sagt varit klart bättre för min del om de vägt hela ekipaget och det var det jag hoppades på.

*he he* :D Det är du inte ensam om gylle! Allt för att slippa Långeberga! :crazy: Huh..! Får ju rysningar bara jag tänker på den kontrollstationen!

Lycka till säger jag bara till dem att lyckas veva ner stödhjulet med full last i släpet...........

Tja jag hamnade i en situation (tankade bensin i en dieselbil :crazy:) på hemväg från Baldersnäs fälttävlan med 2 hästar i släpet och full last i sadelskåpet och garderoben.

Fick lyfta av släpet med hästar och hela skiten i när bärgningsbilen skulle ha med min bil.
Det var inga som helst problem :)

Vad hände, fick ni rulla av den ena silagebalen? :confused:

Trodde det, men dom var hyggliga :love: och såg emellan fingrarna för "denna gången". Släpet är ett nervägt 1500-släp så konstruktionsmässigt tålde det tyngden och därför fick jag mig bara en åthutning :o att kolla upp lastvikten bättre.

Liknande trådar

A
Utrustning Har nu suttit och kollat igen massa trådar ang. transport och lastning men ingen fyllde mina funderingar fullt. 1) Hur har ni utrustat...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 242
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar