När man blir med kattmarodörer..

MrsScabtree

Trådstartare
Skrev en tråd ganska nyligen men glömde att lägga till den mest betydande frågan. Jag ska bli med katt (min brors honor 5 år ) när jag flyttar heimfrån..och jag ha rju haft katt förr men dessa två är de största kattmarodörerna jag träffat. De är förvisso mycket understimulerade och detta ska det givetvis bli ändring på. MEN, fröknarna är riktiga klösmästarinnor. Min brors lägenhet ser ut som..:crazy:
Om detta inte ger med sig när dom börjar stimuleras, vad gör man då? Givetvis får dom klösa missorna, men inte på soffor och sådant då. Jag kommer spika upp klösmattor på väggar och köpa en sån där klös/kojställning samt att går jag ut med dem lär dom ju klättra lite (om dom vill). In med lite tips nu! Jag börjar bli lite nojjig för det här med katt!:o

Sv: När man blir med kattmarodörer..

var "hård" från början bara så lär dom sig att i ditt hem är det dina
regler som gäller, och det låter ju som dom kommer ha klös möjligheter
så få ingen ångest när du säger till om soffor och sånt..:smirk:

Sv: När man blir med kattmarodörer..

KLösbrädor på bra platser, dvs på centrala punket i hemmet. Klösandet är ju delvis ett revirbeteende, så en dörrmatta de kan få klösa på, och en eller flera klösbrädor tex på hörn mitt i hemmet, eller där de verkar vilja klösa. ha inte möbler i klösvänliga material. Ju slätare tyger desto bättre, allting som är lite luddigt och ger bra grepp för klorna verkar inbjudande.

Klipp klorna på dem, så ställer de inte till lika mycket skada.
Passa dem, framförallt i början, så att de aldrig vänjer sig vid att klösa på dina möbler. Här är vattensprutan den bästa tillrättavisningen, men det varierar med katternas psyke. Eftersom katter är mindre måna att vara tillags än hundar och hästar är det ännu viktigare att vara konsekvent. Fel beteende ska alltid innebära obehag,

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 753
Senast: Gunnar
·
Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 281
Senast: Görel
·
Övr. Katt i oktober 2016 köpte jag cornish Rex katter, en kastrerad hane som då va ca 5 månader samt hans några månader äldre kastrerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
17 637
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama