När kom bristningarna?

Sv: När kom bristningarna?

Jag mitt fån trodde att jag skulle slippa bristningar, bara för att min mamma inte har några och jag har sluppit så här långt.

Men igårkväll när jag duschat stod jag framför spegeln och upptäckte ett streck på vardera höften och en på undersidan av magen.
Kan inte säga att jag blev glad direkt, började grina...
Men jag tycker självklart att det är värt det, men jag hade såklart gärna sluppit. (som de flesta andra antar jag).
Hoppas på att inte behöva få så många men sån tur har jag väl inte..

Är i v 35 (34 fulla veckor) nu.

Jag håller tummarna att de inte blir så många eller stora, bristningarna dina.

Jag känner att på låren o höfterna spelar det ingen större roll, där har jag en del sedan gammalt fast de flesta har bleknat en hel del. Däremot har jag alltid gillat min mage för den har så fin hy - mjuk och len som en babyrumpa och har lätt för att bli brun. Naveln är fin och magen är lagom kurvig samtidigt lagom platt. Jag vet att mitt piercingärr kommer bli uttöjt, jag plockade ut den när vi började bebisverkstaden men ärret sitter ju ändå där.

precis samma för mig. Ok om det blir lite på höfterna/låren, men vill slippa ha på magen :(
Och ärret efter piercingen är ju inte så snyggt, men det struntar jag i.

Mina allra första kom redan i vecka 22. Ett par små mitt på magen. Tänkte att "jaha, det var väl inte så illa ändå". Sen gick det några veckor och huxflux så såg magen ut som den exploderat! Har fått massor över hela magen :eek: . Finns bilder i magbildstråden, inlägg #101.

Å andra sidan var jag helt inställd på att det skulle bli en del bristningar, eftersom jag fick massor på bröst, höfter och insidan lår under tonåren. Tom på knäna har jag några streck :D . Så jag är övertygad att det är hormoner och ärftlighet som styr och att viktuppgång inte har nåt med det hela att göra.

Jag fick också mina i tonåren fastän jag var smal, på lår, höfter och bröst. Så jag får nog räkna med ränder på magen också. :cry: Ränderna i sig tycker jag kanske inte är värst, utan att med dem kommer den slappa hyn som inte går tillbaka som oskadad hud skulle ha gjort.

Håller med, det är inte ränderna som är det jobbiga, utan just hur huden kommer att återhämta sig. Är lite oroad hur det kommer bli på undersidan av magen, alldeles ovanför blygdbenet där jag har så många bristningar att huden känns alldeles knölig :crazy:

Nåja, det lär ju visa sig relativt snart.
Vilket får mig att tänka på eftermage-tråden, var har den tagit vägen tro?? Hmmm, ska nog ta och leta rätt på den och kolla lite.

Jag fick också mina i tonåren fastän jag var smal, på lår, höfter och bröst. Så jag får nog räkna med ränder på magen också. :cry: Ränderna i sig tycker jag kanske inte är värst, utan att med dem kommer den slappa hyn som inte går tillbaka som oskadad hud skulle ha gjort.

Jag var supersmal under tonåren (ca 50 kg till 175 cm) och fick bristningar på lår och höft. Under graviditeten fick jag inga bristningar alls! Så det finns hopp!

Liknande trådar

Gravid - 1år Är ni det? Flickvännen till en av killens kompisar är gravid i v 28 och har sedan start varit såååå lycklig!!!! och älskat livet mer än...
2
Svar
24
· Visningar
2 670
Senast: tessiem
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 610
Senast: YorkWann
·
Gravid - 1år Fick reda på att det startades en stöttningstråd för mig av moderatorn men att hon låste & tog bort den. Jag tyckte det var bättre jag...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
45 799
Senast: Björk
·
T
Hästvård Hej. Jag har sedan 2 år en D-ponny, som jag köpte som åttaåring. Tidigare har hon gått i avel, och kunde nätt och jämnt grunderna. Vi...
Svar
18
· Visningar
1 752
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama