När kom bristningarna?

Ishtar

Trådstartare
Ni som fick bristningar på magen, när under graviditeten kom de ungefär?

Jag är ju bara i vecka 22 men magen har exploderat i storlek de sista två veckorna. Från degigt daller till redig rund stor gravidmage. Efter en 3-rätters gourmetmiddag igår stod jag inne på damernas vid spegelväggen och väntade i toakön. Kände nästan inte igen mig i spegeln, har alltså inte hunnit vänja mig vid att jag ser faktiskt så gravid ut som jag gör! Då tänkte jag (den totalt obefogade) tanken "nu vill jag inte att magen blir större". :rofl: Pga all mat var magen spänd och stor, jag kände hur det sträckte i huden i midjan och då kom jag att tänka på bristningar. När fick ni dem - ni som fick?

Sv: När kom bristningarna?

Någon gång i V 37 så tröstade jag mig med att jag var stor och fet men jag hade iallafall inga bristningar....... Tre dagar senare började jag krackelera, fick bristningarna på mage, höfter, rumpa och insida lår. Brösten klarade sig iallafall!

Inte snyggt, men de bleknar av ganska mkt, de stör inte mig så mkt faktiskt, men det hade ju varit roligare utan!

Efter v 30-31 fick jag. Väldigt pyttesmå vid naveln. Överlycklig var jag.

Tills litet senare då jag hade över hela magen---

Runt v. 32-34 tror jag.

Hela magen blev randig, jag hatade det. Och ogillar det fortfarande.

Jag fick också ganska sent i grav. Inte så hemskt många men ändå. Fast jag gillar dem på något sätt, de är så mjuka! Fast jag är rätt så knäpp :D

För övrigt tyckte jag samma som du, att runt v 25 var magen lagom stor. hihi bara vänta och se!

I v.38 fick jag 3 små bristningar. Bara några dagar efter var jag på mitt sista BM besök och hon sa "Det är proppfullt nu, finns inte en mm till för bebis att växa, åk hem och packa väskan, inom 2½ vecka är ni föräldrar"

Ni som fick bristningar på magen, när under graviditeten kom de ungefär?

Jag är ju bara i vecka 22 men magen har exploderat i storlek de sista två veckorna. Från degigt daller till redig rund stor gravidmage. Efter en 3-rätters gourmetmiddag igår stod jag inne på damernas vid spegelväggen och väntade i toakön. Kände nästan inte igen mig i spegeln, har alltså inte hunnit vänja mig vid att jag ser faktiskt så gravid ut som jag gör! Då tänkte jag (den totalt obefogade) tanken "nu vill jag inte att magen blir större". :rofl: Pga all mat var magen spänd och stor, jag kände hur det sträckte i huden i midjan och då kom jag att tänka på bristningar. När fick ni dem - ni som fick?

Jag är i vecka 33 (snart 34 :D) och har inte fått dem ännu.

*kl*

Jag fick heller inga bristningar pa magen, trots enorm tvillingmage, men daremot fick jag pa brosten och det var ju inte sa roligt heller :cry:, det kom efter vecka 30 nagongang.

BF imorgon och har inte fått en enda bristning!

Är i v 35 o harinte fått någon än, vill inte ha verkligen :(

Jag vet att många som fått käckt vräker ur sig "men det var det VÄRT"

Klart att det måste vara värt det, men jag skulle gärna vara utan faktiskt, värt eller inte, händer så mkt med kroppen ändå tycker jag.

Lycka till

Om man ska resonera så, så tror jag att alla mammor håller med om att det är "värt" det.

Samtidigt tror jag många skulle vilja vara utan bristningarna. Men när man inte har möjlighet att välja så får man ju bara acceptera att de finns där. Och så kan man ju tänka att man fick ett barn för besväret.

Jag har för mig att bristningar inte har nåt att göra med hur mycket huden tänjs och sträcks, utan att det har med hormoner osv att göra..

men jag var nästan helt "bristningsfri" under min graviditet, hade bara typ två st under brösten och en i ländryggen och jag var inte särkilt stor.. aline kom i v 30, och nu i efterhand har bristningarna kommit, trots att jag har blivit betydligt mindre.. haha..

så kort och gott: Mina kom efter graviditeten;)

Tack alla för era svar! Då vet jag att de eventuellt kommer sent, om de kommer.

Ja jag fick mina i v.38. Inte en enda på magen men däremot ett par på varje höft :crazy:

#knapp#

Va jag hörde när jag var gravid så har de med hormoner att göra. Jag fick dock bristningar trotts allt smörjande med olika oljor som skulle bara så bra:crazy:
och bm sa att oljorna inte hjälper eftersom de är hormonerna som styr,,, de spelade ingen roll hur liten eller stor mage man hade enligt henne.... men vad vet jag :laugh: de var va jag fick höra i allafall

Liknande trådar

Gravid - 1år Är ni det? Flickvännen till en av killens kompisar är gravid i v 28 och har sedan start varit såååå lycklig!!!! och älskat livet mer än...
2
Svar
24
· Visningar
2 670
Senast: tessiem
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 610
Senast: YorkWann
·
Gravid - 1år Fick reda på att det startades en stöttningstråd för mig av moderatorn men att hon låste & tog bort den. Jag tyckte det var bättre jag...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
45 799
Senast: Björk
·
T
Hästvård Hej. Jag har sedan 2 år en D-ponny, som jag köpte som åttaåring. Tidigare har hon gått i avel, och kunde nätt och jämnt grunderna. Vi...
Svar
18
· Visningar
1 752
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama