När kastrera!?

Royal_724

Trådstartare
Min honkatt har precis fått kissungar, 5 små underbara saker!
Nu är det tänkt att hon ska kastreras, men hon hann bli på tjocken igen innan jag hann till veterinär! Nu undrar jag om någon vet när jag kan kastrera henne? Nu efter att hon fått kattungar...

Sv: När kastrera!?

Det bör gå att kastrera henne runt 3 veckor efter hon fått ungar. Då kan man börja vänja ungarna vid fast föda samtidigt eftersom mjölkproduktionen kan börja avta. Eventuellt kan du trycka i henne p-piller direkt efter hon fått ungar men de är ju inte helt säkra.

Okej, bra att veta!
Ska ringa till vet. och höra, men eftersom det inte är nån brådska med det än så tänkte jag höra mig lite för här!

Okej, bra att veta!
Ska ringa till vet. och höra, men eftersom det inte är nån brådska med det än så tänkte jag höra mig lite för här!

Inga problem att kastrera henne fast hon har bebisar i magen. Vet. plockar bort dem. så kommer jag att göra med min ena honkatt nu.
kan kännas lite hemskt men kan inte å har verkligen inte plats för fler katter än vad jag redan har!

Hon har redan fått kattungar, blev kanske lite rörigt när jag skrev! Men hon fick i fredags, 5 stycken! Undrade bara hur lång tid efter hon fått kattungar som man kan kastrera henne!

Hon har redan fått kattungar, blev kanske lite rörigt när jag skrev! Men hon fick i fredags, 5 stycken! Undrade bara hur lång tid efter hon fått kattungar som man kan kastrera henne!

aha! f´låt! rörde ihop det! :D ja då kan jag inte ge nåt svar! :D :o

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
692
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 885
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar