när kastrera katten?

jassica

Trådstartare
victor föddes 4e juni år, och jag undrar när han kan kasteraras? Jag har tänkt göra det i slutet av nästa månad, men är det för tidigt? Har ingen koll alls på hur det är med katter.
 
Sv: när kastrera katten?

Kastrera du så snart som möjligt, framförallt om den går ute eller träffar andra katter.

Många veterinärer kastrerar idag från 12-16 veckors ålder. Det har en mängd fördelar som att man slipper pubertet och de problemt det innebär för både katt och ägare, och man slipper risk för oönskade kullar och slagsmål om man har flera katter. Det finns gott om katter som blir fertila redan i 4-5 mån åldern, så att vänta är tyvärr ofta förknippat med massa probelm
 
Sv: när kastrera katten?

han är ensamkatt och innekatt, men ska ändå kastreras så då gör jag det så fort som möjligt, eftersom det ändå ska göras.

Jag har en vetrinär jag alltid gått till, han finns nere vid min mamma, jag bor 25mil därifrån. Jag har en tanke att åka ner på torsdagen, kastrera katten på fredagen och åka hem på söndag, eller är det jättedumt? isåfall kan jag kastrera han här hemma, men hade vela användt mig av den vetrinären.

Att åka bil är inget som är stressigt för katten, han tycker det är skoj och sover utan problem vid bilåkning. Han åkte nerifrån min mamma när jag hämtade honom, så lång resa är han också van med.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
653
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
643
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
559
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp