Bapelsin
Trådstartare
Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och vi har varit ute med dem i trädgården regelbundet sedan några veckor tillbaka. Båda verkar veta var dörren är och jag är rätt säker på att de skulle hitta hem igen, men hur stor hänsyn behöver man ta till vädret? Nu är det plusgrader dygnet runt men de är ju inte vana att vara ute så det kanske ändå är för kallt? Vi tänkte göra någon typ av låda med filtar på altanen men jag vet inte hur jag ska skydda den från väder och vind? Kan man klä in den i typ vaxduk?
Det rör sig tre katter i området, hur orolig behöver man vara för att det ska bli slagsmål? Min största rädsla är att det ska bli slagsmål och en annan katt ska ”vinna” vår trädgård, och att våra katter då inte ska våga gå hem. Är det stor risk för det?
Och ang. halsband, hur ska man tänka? Vi har köpt varsitt till dem med reflex och en flärp där man kan skriva sitt nummer. Problemet är bara att Miss Li får panik av att ha halsbandet på sig, och reflexen syns ändå inte i hennes långa päls.
Båda är chippade och registrerade hos Jordbruksverket.
Det rör sig tre katter i området, hur orolig behöver man vara för att det ska bli slagsmål? Min största rädsla är att det ska bli slagsmål och en annan katt ska ”vinna” vår trädgård, och att våra katter då inte ska våga gå hem. Är det stor risk för det?
Och ang. halsband, hur ska man tänka? Vi har köpt varsitt till dem med reflex och en flärp där man kan skriva sitt nummer. Problemet är bara att Miss Li får panik av att ha halsbandet på sig, och reflexen syns ändå inte i hennes långa päls.
Båda är chippade och registrerade hos Jordbruksverket.