När jag ska ta upp mina bilder

mysko

Trådstartare
som jag lagt in på datorn från digitalkameran så står det:
Fel uppstod vid åtkomst av sökvg/fil.Det gick inte att läsa eller skriva den angivna filen?????
Jag har lagt in dom under Mina dukument där jag har andra bilder.

Det är första gången jag lägger in bilder från D-kameran så det handlar om 160 bilder, måste tömma kameran "tyvärr"

Någon expert som vet vad/hur jag ska göra :bow:
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Fel uppstod vid åtkomst av sökvg/fil.Det gick inte att läsa eller skriva den angivna filen

det betyder att filerna(bilderna) inte ligger där datorn tror att dom ska vara..

har du lagt in bilderna på datorn redan?
vad gör du för att få medelandet?
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Mina bilder ligger under mina dokument och när jag klickar på en av bilderna kommer denna ruta upp som säger att den filen går inte att hitta.
Var det ironi i "har duredan lagt in bilderna" ?? *ler*
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Är det när du dubbelklickar på dem eller?
Tycker det låter som något blivit knäppt med ditt bildvissningsprogram i såfall. Testa och installera om det.. (om jag nu fattat dig rätt)...
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Ja det är när jag dubbelklickar för att få upp bilden som detta kommer upp.
Frågan är om jag har de program som man ska ha för att lägga in bilderna, men att lägga upp dem på min dator ska ju gå lätt står det i bruksanvisningen :eek: :confused:
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

va heter kameran du har? vilken modell alltså :)
det kan även va så att det blev nåt fel när du la in dom på burken.
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Olympus.

Jag är INTE teknisk :o men så jäkla oteknisk är jag inte utan att jag kan sätta i en sladd :rofl: och trycka på vart jag vill ha mina bilder :D
 
Senast ändrad:
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

ja du.. det är en bra fråga du stält ;)
det kan vara så att det är fel fil format men det har jag svårt att tro för dom flesta kameror använder *.jpg pluss att felmedelandet stämmer inte för ett sånt fel.

och jag är helt säker på att du inte ska behöva skaffa nåt program.. det ska redan finnas på din dator!

men som jag sa tidigare så kan det ha blivit nå knas när du flyttade bilderna från kameran till datorn..
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Vilket operativ system kör du? Windows? XP?
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Hur gjorde du när du förde över bilderna från kameran till datorn? På något sätt kanske du lyckades skapa genvägar till bilderna i "Mina Dokument" i stället för att kopiera dit dem. I så fall måste bilderna ligga kvar i kameran, och den måste vara ansluten till datorn för att det ska gå att titta på bilderna. Men så vill man ju inte ha det. :crazy:

Prova att högerklicka på en av bilderna och välj "Egenskaper". Vad står det då i rutan som dyker upp?
 
Senast ändrad:
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Ska kolla det :D återkommer.

Jag kör Windows 98 till inlägget ovan
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Det står en hel del,, något specifikt som jag ska kolla??
 
Sv: När jag ska ta upp mina bilder

Har nu bytt till WindowsXP och bildern ligger i min dator :D
Jag tror at det var ExtraFilms bildprogram som jag installerat som gjorde att jag inte kunde öppna dem under "mina dokument" fick gå in under E-films bildprogram och där låg dom.
När jag install. W XP la jag inte in E-films program så nu får jag upp dom i "mina dokumen" :banana:

Nu ska jag bara lära mig hur man lägger in bilder t.ex här på Buke :confused: nån som vet???? ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 110
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 885
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 087
Senast: Rie
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 881
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp