När hon tror att ingen ser...

EmelieK

Trådstartare
Jag är bara tvungen att starta en tråd.

Jag sitter i vardagsrummet framför datorn och är heeelt inne i alla roliga trådar på Buke.

Plötsligt hör jag ett ljud jag inte kan placera.. Jag vänder mig om mot ljudet och ser till min förvåning att Erin står i soffan med båda frambenen på vardagsrumsbordet och slickar det rent ifrån smulor!! Jag ger i från mig ett chockat gurglande ljud, varpå hon "kommer på" vad hon faktiskt gör. Hon flyger ner från soffan, vifftandes på svansen och ser väldigt "skyldig" ut! Jag garvar så jag nästan trillar ur fåtöljen...

Hon har aldrig gjort så förut, utan hon måste "glömt" att jag satt två meter därifrån.. ;)

Undra vad mer våra älskade hundar gör när vi inte ser!? (Eller tror att vi inte ser)

Sv: När hon tror att ingen ser...

Valpis smiter ut på parkeringen ibland när man vänder ryggen till :crazy:. Som tur är skvallrar våran andra hund :angel:. Äta hästbajs är också ett "hyss" som ofta görs...

Mmm.. Man borde sätta upp övervakningkameror när man inte är hemma och kolla vad de gör, de små liven!

Antar att man skulle få se ett och annat.. :angel:

Eller tvärsom, när de VET att man tittar. Valpis jagar svansen, och snubblar omkull. Ger upp ett tjut, och ser ömklig ut. Jag och sambon tittar på henne, och hon släpar sig fram med ena tassen så högt uppdragen hon kan. Vi brister i skratt båda två, för hon såg så ömklig och en smula överagerande ut.

Då stannar hon upp, knycker på nacken och travar (helt ohaltande) ut i köket för att se om det finns nån mat.

Min ena hoppade upp i bilsätet fast hon inte fick om jag lämnade henne där någon minut. Hon gjorde det för att spana efter mig. Sen när jag kom kastade hon sig ner på golvet och låtsades som det regnade.:rofl:
Nu har vi löst det problemet.
Hon stal även min inneboendes middag från vardagsrumsbordet ett flertal gånger. Duktigt jobbat av en liten 3-kiloshund att smälla i sig en vuxen mans mat på under 3 minuter. Han kunde ta henne på bar gärning och skälla ut henne. Men det fungerade inte. En gång var jag hemma och blev tillkallad. Sen dess har problemet inte visat sig igen.
Min mat har hon aldrig rört, även om jag ställt den rakt framför henne. Hon hade bara ingen respekt för den mannen, men det har nästan ingen. Som tur är har han fyttat.:angel:

Min andra äter gärna nattetid. Hon smakar på de flesta av matbitarna i torrfodret. Men ca 50 % ratas och spottas ut på golvet. Köket ser ut som man kört MS Röj på morgonen. Den andra hunden, som hatar oreda, städar upp efter henne dagtid. Men på natten sover hon hos mig.

Senast ändrad:

Åååh, det där är så typiskt! :D Fast framförallt var min förra ponny så. "Maaaaamma!!!! Det gör ont!"

Ja, men du kanske inte skulle ha glömt att man ska räta ut benen efter att man hoppat och inte glida på framknäna i gruset, snark :angel:;)

När matte inte ser;

* Snor mat, oavsett vart ifrån. Spisen, bordet osv.

* Drar på vilt

* Leker kattgestapo!

Liknande trådar

Övr. Hund Ett lite märklig tråd kanske, men ett ack så jobbigt problem. Min hund är en cockblocker. Cockblock: A slang term for an action...
Svar
16
· Visningar
3 836
Senast: Dandylinn
·
Övr. Hund Ja, nu kanske en valp är förstörd för resten av livet. Var ute och gick med valpis och möter en tjej med en boxer på andra sidan. Har...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 213
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka