Sv: När flyttade ni ihop?
Vi hann knappt träffas innan jag råkade ut för en trafikolycka. Det var inte ens meningen att det skulle bli något, men han frågade om han skulle komma efter jag kom hem från akuten och jag tvekade visserligen lite men jag sa ja eftersom jag var så chockad, hade värk och kände att det kunde vara skönt att inte vara ensammen.
Efter första natten flyttade han inte ut även om han behöll lägenheten ett par år innan vi flyttade ihop "på riktigt". Jag fick världens ångest av att han sa upp sitt boende, kände det som alla dörrar stängdes och det var inte lika enkelt att sparka ut honom om det behövdes.
Nåväl, han är en kalaskille även om vi inte passar ihop. Vi bodde tillsammans i 9 år innan jag fick deffenitivt nog och bröt upp. Vi kan avsluta varandras meningar, har samma humor och skulle kunnat gå genom eld och vatten för varandra, men vi var aldrig kära. Jag vet inte varför vi stannade så länge eller ens varför vi fortsatte efter min olycka, vi är samtidigt så olika, men vi kanske behövde varandra iaf då och sen tyckte jag inte att det var värt det längre?
Vi är goda vänner nu även om det suttit långt inne hos mig, men jag tycker fortfarande väldigt mycket om honom även om jag inte är kär eller förälskad. Jag vet att han finns om jag behöver honom och vice versa, han har ny tjej och jag är inte ett dugg berörd. Jag har däremot tagit det lugnt med killar och visserligen flirtar hej vilt men inte skyltat med dem, vet inte om han skulle bry sig men han visade tecken på svartsjuka mot en killkompis som jag hade sedan innan vi träffades, men det var innan han träffade sin särbo. Han har dock varit väldigt irriterad när han förstått att det fanns andra så sent som i vintras när jag åkte till Paris.
Jag hoppas och tror att hon är bättre för honom än vad jag var.