När fick ni tillbaka mensen?

Jolanta

Trådstartare
Ja, jag vet att det är olika från person till person, men när fick ni tillbaka mensen efter eran garviditet?

Sv: När fick ni tillbaka mensen?

Med första så kom den tillbaka efter tio månader. Med andra så kom den efter sju veckor:(.

Jag började med minipiller efter 12 veckor och sen fick jag en blödning efter några dagar.
För min mamma tog det 6 månader.

Förra gången fick jag igen den efter 2 månader.
Idag har det gått 4 månader utan att jag har sett röken av den ännu (tackar vi för :bow: )
Vet inte när/om den väljer att dyka upp nu för jag började med Cerazette i fredags (1 feb)

Minns inte säkert men trots helamning och sen mycket amning kom den tillbaka relativt snabbt, tror det kan ha varit 4-5 månader, men det var efter att jag satt in hormonspiral så den kanske bidrog till detta...

Ettan efter 10 veckor - ammade inte
Tvåan efter 5 månader - helammade då
Trean är 1 år och delammas - ingen mens än. :)

Min kom igång nu i januari, lilleman skulle precis bli 5 månader.

7 resp. 8 månader efter förlossningen - båda gångerna hade jag 2 veckor innan inte kunnat amma som vanligt på ett dygn eller så (1a gången magsjuk, 2a gången operation)

hmmm 12 veckor ungefär har jag för mig eller var det 16? Hur som haver hade avslag i 8 veckor sedan 1-2 månader uppehåll. Ammade inte då och åt inga p-medel

Fick tillbaka den i slutet av januari, så efter ca 6 månader. Pumpade ur mjölk i ca 3 månader.

Första barnet: efter 10 månader (ammade mycket)
Andra barnet: fyller snart ett, ingen mens ännu (ammar mycket nu också...)

Efter Ettan fick jag min mens i mitten av maj, efter Tvåan fick jag den i början av november och efter Trean fick jag den den 18 januari.

Ettan är född 6 februari, Tvåan den 9 september och Trean den 5 december.

Ammade inte.

Det var tydligt att avslagen var slut och så kom mensen efter någon vecka, varade i de vanliga 5 dagarna och var sedan lika regelbunden som den alltid varit.

9 el 10 månader efter tror jag (minns inte riktigt...)
Var jätteglad sålänge den höll sig borta. :D (började knapra mina minipiller 2 veckor efter förlossningen igen, så jag behövde iaf aldrig vara orolig att jag var gravid igen.)

Ja, det kan man ju fråga sig. Började med Cerazette 1:a februari, och fick nån slags *mens* för några dar sen. Men jag tror inte den är *äkta*. Är nog bara vanlig mellanblödning eftersom den inte liknar mens. Och avslag är det inte för den slutade för längesedan. Bebben är 8 veckor i morgon söndag.

Jag hel ammade i 2½ månader, slutade helt när Jason var 3 månader. Första mensen kom när han var 5½ månader.
Och för första ggn i mitt "mensliv" så var den regelbunden. I alla fall i 5 månader, nu har den lyst med sin frånvaro sen i november då jag hade mens 2 ggr på 3 veckor....
Blir aldrig klok på den...:smirk:

typ en månad.
Jag ammade inte. pumpade ca 2 ggr om dagen i nån vecka bara.

Får man fråga vilken pump du hade ?

Jag köpte en på apoteket, den höll på dra loss mina bröstvårtor :(. Fanns inget annat just då...sen långt senare hade dom nån annan variant som inte var så B som den jag köpte för noll kronor typ. Hur kan någon egentligen pumpa med den pump jag köpte undrar jag. Fick ut knappa halv flaska. Då brann det som eld i vårtorna :(

Jag hade en pigeon.
På bb i huddinge hade dom medela. en stor pryl som säker kostade en förmögenhet.

Det gjorde ganska ont att pumpa för mig med. men man får se till att bröstvårtan hamnar precis i mitten på hålet så att de inte suger snett så att säga, då gjorde de riktigt ont...

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 346
Övr. Barn Jag lärde mig precis att mitt barns försäkring betalar ut 10 000 kr när mitt barn fått sin ADHD-diagnos. Jag kanske är löjligt...
Svar
17
· Visningar
1 308
Senast: Sofie.S
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 637
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka