När får man gå in?

Blandrastik

Trådstartare
När får man gå in på banan vid tävling egentligen?

Om tex att den inte finns nån som öppnar och stänger, utan det är öppen bana. Kan jag storma in så fort ryttaren före mig har sagt tjenixen till domaren, eller måste jag vänta tills ekipage före mig har masat sig ut?

I TR hittar jag bara att man är klar när man gått ut vid A, eller genom anvisad utgång. Men när får man gå in?

Sv: När får man gå in?

Det är lite olika på olika tävlingar. Vissa tävlingar startar man inifrån banan. Det är olika om man får gå in före föregående gått ut. Oftast får man vänta tills föregående ryttare gått ut. Ibland är det start utifrån, från uppsamlingsring eller så får man rida runt banan. Man rider alltså rätt in på banan och startar programmet direkt.
Fråga när du visar upp vaccination osv i sekretariatet vad som gäller. Var i väg i går och då fick man hålla koll på sina starttider själv. Speaker ropade upp vem som skulle starta på respektive bana, man fick rida runt utanför banan och sedan vid startsignal var det bara att rida in i rätt gångart :) Ingern personal alls vid någon uppsamling eller insläpp. Speakern hördes inte till framridningen....

Sv: När får man gå in?

Om det är öppen bana, d.v.s. att du kan rida utanför staketet till själva tävlingsbanan, så får du INTE gå in på banan förrän du får signal från domaren. Du börjar direkt på programmet. Om det är stängd bana, typ i ett ridhus, så brukar man få gå in efter att föregående ryttare är klar. Sen får du signal från domaren och börjar då din uppridning. :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 179
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej. Jag har ett stort problem med mitt travar sto som jag behöver hjälp med. När jag rider på banan så går hon jättefint och lugnt i...
Svar
11
· Visningar
1 977
Senast: Karoliten
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 083
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka