När får man föräldrapenningen utbetald?

feel

Trådstartare
Jag är värdelös på försäkringskassans hemsida, och jag har noll koll på detta då jag jobbat i princip hela tiden så har inte behövt ta många dagar föräldrapenning.

Nu har jag varit ledig hela september men slarvade ju såklart med att anmäla detta och gjorde det först 12 september. När får man pengarna då? Nästa månad?

Sv: När får man föräldrapenningen utbetald?

Nä, du borde få pengarna i september. Senast 10 dagar innan utbetalning har de sagt till mig att man måste begära dagar.

jag anmälde den 4 sept och har ingen utbetalning på g ännu enligt hemsidan

Senast den 20 ska man ha anmält det för att få utbetalningen månaden efter. Så 12e september ger i oktober.

Missade att du skrev att du anmälde den 12 sept. Då får du nog tyvärr vänta till okt.

Tror dom ligger efter i utbetalningarna? Har för mig att jag hörde det är två månders väntetid. Jag begärde föräldrapenning 5/8 och har fortfarande inte fått några pengar :crazy:.

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 894
Senast: Manji
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter