Sv: När ett stall får dåligt rykte...
*Svarar "alla"* (Har haft en krasch på datorn, därav den långa tiden)
Tack för alla råd och tips.
Att bygga om hagar osv. tror jag ej gör skillnad, hagarna är väldigt bra!
Att annonsera att det är i ny regi känns inte heller helt rätt, för det är inte ärligt.
Jag tror fortfarande på att rättvisan vinner
.
De som stod i stallet och "förstörde" miskötte sig väldigt mycket.
Tex så är det så att jag alltid ger frukost, täckar och släpper ut, ger lunch i hagen, och nattar. De som har hyrt stallplats har endast behövt sköta insläppen, fodra och byta täcken, mellan klockan 16.00 - 17.00, men, ofta, då jag kommit från jobbet (21.00) så stod hästarna fortfarande ute.
Då jag flertal gånger påtalade detta så kom tusentals bortförklaringar.
De somhar spridit ryktet vägrade också att ta träckprov på sina hästar, jag ville att alla skulle göra detta istället för att ge avmaskningsmedel om det ej behövdes. De tyckte de var "jävla larv", men de tyckte nog det var billigare att ge medel istället för att skicka träckprov.
Vid ett tillfälle fick en av deras hästar foderstrupsförstoppning vid kvällsfodringen, läget var mycket allvarligt. Jag ringde efter dem, men de kunde ej komma. Efter en halvtimmes masserande ringde jag efter distriktsveterinären, som kom ganska omgående. Vet konstaterade att om han ej kommit så hade hästen dött.
När räkningen kom så krävde de att jag skulle betala, för det var nog ej så farligt.
Mycket text fr´ån mig, men ni kanske fattar läget.
Tyvärr så är dessa föredetta hyresgäster väldigt auktoritära i sitt sätt.
Men, jag kämpar på.
Tack för alla tips
/Scaleo