När en sak luktar/smakar som nån annan, på ett konstigt sätt

Pesto har inget skyddat namn så vitt jag vet. Men du får väl klaga hos tillverkaren om det känns som ett stort problem att det finns pesto utan ost. ;)
https://www.coop.se/handla/varor/skafferi/pasta-pastasas/pesto-tapenade/pesto-notfri-7350005270971
Lite utmanande är det ju att göra en grej som består av tre karaktäristiska huvudingredienser och ta bort två av dem.

Som att erbjuda korv med bröd och ketchup, fast man tar bort allt utom ketchupen.

Men som konsument får man vara vaksam så att man får det man vill ha. När nåt slår på veganska trumman brukar det vara en varningsklocka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 385
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp