Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad bra! Då är det inte jag som inbillar mig.Pesto på burk kan absolut lukta stall! Verkar hända något mellan osten och basilikan i lagringen. Jag tycker bättre om färsk pesto av den anledningen.
Vad bra! Då är det inte jag som inbillar mig.
Osten? Menar du oljan?
I pesto? Det visste jag inte.Det brukar vara parmesan i.
Det ska vara parmesan i pesto. Och parmesan har en tendens att lukta stall (eller värre)I pesto? Det visste jag inte.
Den pesto på burk som jag köper innehåller inte nån ost.Det ska vara parmesan i pesto. Och parmesan har en tendens att lukta stall (eller värre)
Fanns t o m en gammal tråd i ämnet https://www.bukefalos.se/threads/gillar-ni-stanken-av-varm-parmesanost.1506293/
Du har alltså smakat hösilage/ensilage?Jag tycker alltid att hösilage/ensilage luktar som något annat. Saffran/ lussebullar typ. Smakar ju inte alls så.
Har inte alla hästtjejer det?Du har alltså smakat hösilage/ensilage?
Definitivt! Bra hösilage luktar ju så gott att man måste smaka.Har inte alla hästtjejer det?
Har inte alla hästtjejer det?
Jag har bara smakat på havre, korn och betforDefinitivt! Bra hösilage luktar ju så gott att man måste smaka.
Jag tycker alltid att hösilage/ensilage luktar som något annat. Saffran/ lussebullar typ. Smakar ju inte alls så.
Blev tvungen att googla och kommer att vara tvångsmässigt bunden till att prova nu.Jag tycker att det gröna på tomater, alltså själva kvisten, luktar basilika.
Blev tvungen att googla och kommer att vara tvångsmässigt bunden till att prova nu.
”Man kan äta tomatblad och kvist
Släng inte tomatkvisten! I kvisten sitter nämligen doftoljor med hög smakhalt som ger karaktär till din sås. Maler du ner torkade tomatkvistar kan du använda dem som krydda, eller göra ditt eget tomatsalt eller tomatsmör. Eller så lägger du den i en puttrande sås, men ha inte i den för länge för då är risken att såsen blir för besk. Smaka av och testa dig fram.”