När djuren tar över ens hem

Jadzia

Trådstartare
Tja, det känns ju som det i varje fall. Överallt jag tittar ligger det ett djur som sover förnöjt. I sängen, i soffan, i fåtöljen. Det är otroligt hur en rottis och en katt kan vara överallt på samma gång.
Jaja, även en hund och en katt ska väl få sova skönt.

Sova, sova säng säng säng

Duktig hund kan bädda upp sängen själv
Man ska vräka sig när man sover
Kan man inte få sova ifred på det här stället
Får gå till soffan istället, för katten har snott fåtöljen

Katten är ju inte bättre än hunden

Hehe, det är ju det där jag tycker är så mysigt =) Att var man än tittar så ligger det ett djur och snarkar (eller ser hoppfull ut inför möjligheten att få en klapp/det ska hända något).

med tre hundar varav två är greyhounds (stooroa mao) och katter (nu bara en eftersom den andra fick tas bort i fredas, men det ska snart bli två igen) så är det sällan man kan gå in i ett rum och det INTE ligger ett djur där =)

Och jag är tillräckligt hådhudad för att bara säga 'ner!' när jag vill åt nånstans där de ligger ;)

Sötnosen!! :love: Känner igen det där väldigt väl, med en Bernersenner i sängen, och snart även en Pyreéner. (Mammas vovvar som jag brukar se efter. ;))

Ibland känner jag bara för att slänga ut dem allihop!!! Två hundar, tre katter och ett antal döda smådjur - överallt! :mad:
I morse vaknade vi av att Doris fått diarré och bajsat på golvet. Samtidigt som hon släpptes ut för att göra ifrån sig resten ute så sprang en katt in med en halvdöd fågel i munnen, en annan rusade efter för att stjäla bytet och den tredje katten spydde hårbollar över hela verandaräcket.
På kvällarna kan eventuellt en av oss få plats i soffan för att titta på TV. Den andra får snällt hämta sig en stol ifrån köket. Den andra brukar vara jag. Där sitter jag på en hård trästol medan det ligger två bassets och tre katter och vräker sig i soffan och fåtöljen. Trots att de faktiskt har en egen fåtölj i köket och en hundkorg. Katterna ska öht inte vistas inomhus!

Sen har vi barnspärrar på alla köksskåp eftersom hundarna lätt kan sticka in nosen under skåpsdörren och öppna för att sedan riva ut allt de kommer åt. Saker som är tveksamma som föda vågar jag ibland lägga uppe på kylskåpet eller skafferiet, men eftersom hundar och katter är i maskopi så hoppar katterna upp på de höga skåpen och river ner t.ex. stora påsar med solrosfrön eller talgbollar som jag kan förvara där uppe.
Och i badrummet förvaras toapapper i stängda lådor. Kattkräken är övertygade om att vi endast köper toapapper för att de ska ha något att leka med. Deras rekord ligger nog runt 4 sönderrivna rullar på en morgon och ni kan gissa att det ryms en hel del papper i varje rulle och om man strimlar det i små, smala strimlor och sprider det över hela huset så är det en massa skojig aktivitet för matte.

Så är det nån som vill ha ett par odjur så är de alldeles gratis! I dag har jag dessutom kommit underfund med varför mina nyplanterade jordgubbsplantor ser såplatta och vissna ut: Ester använder dem som madrass då hon ligger och solar!

Dom problemen har inte jag då min vovve inte får vara i sängen och inte i soffan, enkelt löst! :D

När soffan e full så tränger jag bara in mig, de e ju de min "lilla" boxer/schäfer tjej gör när jag sitter i soffan, hon e stor som en kalv å ändå tror hon att hon får plats överallt!!! men jag kan heller inte leva utan dom!! :love: :rofl:

jag ahr bara en liten phalenare men han är överallt han med och blänger på en om man vill att han ska flytta på sig.SOm han säger vaaafräckt väcka mig ur min skönhetssömn :rofl:

Vad mysigt det ser ut. Söt hund och katt :love:! Har du inte kvar Tasse? Han är så fin! :love:

Tasse valde att flytta hem till sin husse, dvs min fd sambo. Han visade mycket tydligt från början att han inte ville bo här, men jag såg det inte. Vi blev mest osams istället.
Idag är Tasse glad och lycklig igen. Han har egentligen alltid varit husses hund, trots att jag tränat honom.

Kan inte låta bli att skratta åt några välbekanta scenarion. Men ärligt talat.. att sitta på en hård stol för att djuren ska få plats i soffan, det gör jag INTE. Nån måtta får det vara och alla mina djur (japp, katterna också) lyder ett enkelt "Ner..." De har ju ensamrätt på de flesta av möblerna nästan hela dygnet, så det är inte mer än rätt tycker jag... ;)

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 230
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar