Om du får en bild på näthinnan av mitt exempel från radion blev det i min värld så långsökt att jag inte ens tänkte tanken.
Sorry. det var verkligen inte meningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du får en bild på näthinnan av mitt exempel från radion blev det i min värld så långsökt att jag inte ens tänkte tanken.
Eh nej, jag plågar inga djur öht? Och nej, det är ju inte ok att du har med det i kalkylen öht. Du får väl gårdsslakta då om du vet att djuren far illa på transporten?Blir väldigt märkligt resonemang från din sida om djur som iland plågas av "icke sadister"- som jag då- men som istället tjänar pengar på det-som jag då- ska gå fria från ditt tänkta straff- men du kanske som jag hör till den senare skaran själv, antagligen är det så.
Hans liv är inte mer värt än de liv han släcker ellr trampar på!
Eh nej, jag plågar inga djur öht? Och nej, det är ju inte ok att du har med det i kalkylen öht. Du får väl gårdsslakta då om du vet att djuren far illa på transporten?
Och eftersom han då plågade ihjäl något som var värt lika mkt så är väl slutsatsen klar? Öga för öga?Resonemangskullerbytta; hans liv är värt lika mycket.
Tja, jag är av åsikten att vill man äta kött så betalar man vad det kostar för att djuren skall fara väl. Så du vill nog inte diskutera de praktiska spörsmålen med mig. Men personligen vore jag beredd att betala bra för gårdsslaktat kött där djuren haft det bra.Vi alla - genom vårt levnadssätt- är med i grymhet mot djur och djurplågeri- jag är precis som du.
Och vad tror du ett gårdsslakteri skulle kosta för de få djur vi skickar till slakt?, och vad skull det hjälpa den stora massan? tänker du inte alls på det? inte för en sekund?
Och jesus sa, om talionprincipen, enligt Matt 5:38ff Ni har hört att det blev sagt: Öga för öga och tand för tand. Men jag säger er: värj er inte mot det onda. Nej, om någon slår dig på högra kinden, så vänd också den andra mot honom.Och eftersom han då plågade ihjäl något som var värt lika mkt så är väl slutsatsen klar? Öga för öga?
Ja, vi är nog många djurvänner här på Buke och jag är nog inte ensam om att reagera starkt när djur far illa. Men det här är min svagaste punkt. Jag funderade på om jag ens skulle starta den här tråden för jag mår dåligt bara av att ens prata om det, och blir tårögd bara att att skriva rubriken. Ja, då förstår ni hur illa det är. Det cirkulerar ju olyckligtvis en del filmer som jag inte anser hör hemma på Facebook och en "vän" till mig hade delat en sådan. Jag kollade ABSOLUT inte på filmen utan scrollade snabbt förbi och kände hur pulsen gick i taket direkt. Bara vetskapen av att detta klipp innehöll djurmisshandel (det förstod jag på en kommentar jag hann läsa) förstörde hela min kväll. Jag mådde oerhört dåligt. Ibland när jag ser reklamer för Djurens Rätt och andra organisationer så drar tankarna iväg och jag får en stor klump i hela bröstet. Jag kan börja gråta bara av vetskapen av hur vissa djur har det. Jag har insett att det här är ett väldigt stort handikapp och någonting jag skulle behöva få hjälp med av en psykolog för att reda ut. Jag gillar mitt engagemang för djur men det äter upp mig inifrån. Jag har länge velat engagera mig i någon organisation men i dagsläget skulle det enbart innebära att trycka på helt fel knappar hos mig.
Hur är ni? Kan ni hantera detta elände och i så fall hur? Hur ska man tänka?
Och snälla, dela inte med er av erfarenheter/bilder/filmklipp eller historier om djur som far illa i den här tråden för då kommer jag tjuta hela kvällen. Inget skämt alltså, på allvar
Mvh,
Fröken Känslig
Tja, jag är av åsikten att vill man äta kött så betalar man vad det kostar för att djuren skall fara väl. Så du vill nog inte diskutera de praktiska spörsmålen med mig. Men personligen vore jag beredd att betala bra för gårdsslaktat kött där djuren haft det bra.
Jag äter mycket musslor och ägg från utehöns, det känns som goda alternativ till kött.
@honung
Kan du ärligt säga att du tycker att Dr Mengele inte förtjänade dödsstraff?
(Retorisk fråga som ej behöver besvaras, den diskussionen ot. Det var inte dödsstraff tråden handlar om och det har dessutom debatterats tidigare på Buke).
Släng ut tv'n, läs inga nyheter, minska ner på din internettid...
... och bli en inskränkt typ som inte vet något som helst om världen? Aldrig i livet.
Däremot skulle jag aldrig titta på filmer med plågade djur. Någon självbevarelsedrift har jag väl.
Om jag slängde ut tv:n, inte läste några nyheter varken på papper eller webb - ja, det skulle jag definitivt. (Om jag inte använde radion som livräddning).Så du menar att du skulle "bli en inskränkt typ som inte vet något som helst om världen." av att ta paus och vila hjärnan från en massa intryck/påverkan? Förstod jag rätt?