Orolig
Trådstartare
Ja, vi är nog många djurvänner här på Buke och jag är nog inte ensam om att reagera starkt när djur far illa. Men det här är min svagaste punkt. Jag funderade på om jag ens skulle starta den här tråden för jag mår dåligt bara av att ens prata om det, och blir tårögd bara att att skriva rubriken. Ja, då förstår ni hur illa det är. Det cirkulerar ju olyckligtvis en del filmer som jag inte anser hör hemma på Facebook och en "vän" till mig hade delat en sådan. Jag kollade ABSOLUT inte på filmen utan scrollade snabbt förbi och kände hur pulsen gick i taket direkt. Bara vetskapen av att detta klipp innehöll djurmisshandel (det förstod jag på en kommentar jag hann läsa) förstörde hela min kväll. Jag mådde oerhört dåligt. Ibland när jag ser reklamer för Djurens Rätt och andra organisationer så drar tankarna iväg och jag får en stor klump i hela bröstet. Jag kan börja gråta bara av vetskapen av hur vissa djur har det. Jag har insett att det här är ett väldigt stort handikapp och någonting jag skulle behöva få hjälp med av en psykolog för att reda ut. Jag gillar mitt engagemang för djur men det äter upp mig inifrån. Jag har länge velat engagera mig i någon organisation men i dagsläget skulle det enbart innebära att trycka på helt fel knappar hos mig.
Hur är ni? Kan ni hantera detta elände och i så fall hur? Hur ska man tänka?
Och snälla, dela inte med er av erfarenheter/bilder/filmklipp eller historier om djur som far illa i den här tråden för då kommer jag tjuta hela kvällen. Inget skämt alltså, på allvar
Mvh,
Fröken Känslig
Hur är ni? Kan ni hantera detta elände och i så fall hur? Hur ska man tänka?
Och snälla, dela inte med er av erfarenheter/bilder/filmklipp eller historier om djur som far illa i den här tråden för då kommer jag tjuta hela kvällen. Inget skämt alltså, på allvar
Mvh,
Fröken Känslig