När det är kallt inomhus

Hur klär man sig bäst för att hålla värmen? Jag har raggsockor, tofflor och en rejäl ylletröja på mig men fryser ändå. Det går att höja värmen men det bullrar en hel del så jag vill helst slippa. Några superknep?
Lite extra mat hjälper till att hålla värmen väldigt bra, det anser inuiterna på Grönland också :)

• Gilla
Reactions: ptr
Elfilt har räddat mitt liv tror jag. När jag kommer från stallet eller utifrån och varit varm, blir jag iskall. Vi har runt 17 grader hemma, ibland kallare då vi eldar med ved.
Inte ens en varm dusch hjälper och lägger jag mig under filtar eller täcke så tar det flera timmar innan jag känner mig varm. Men elfilten:heart man tinar upp direkt. Lindar den nära lår och armar. Är jag riktigt kall lägger jag ett duntäcke över mig och filten och har filten på 1h timer.

Stort tack för alla svar! :bow:

Vet inte hur varmt det är här. 18-19 kanske? Jag blir fort frusen när jag sitter stilla. Underställ var en riktigt bra idé! Har just nu bara lite tjockare tights på mig och det blir för kallt om benen.

Om det är stillasittande som gör dig kall så ger jag också tummen upp för värmefilt - gärna ha på låg värme och så en filt över den som håller värmen tillbaka. Eller vetekudde. Eller både och:love:

@Araminta jag brukar ställa en bordsfläkt vid elementet så det hjälper till att trycka ut värmen i rummen, flyttar det vart efter.
Sitter jag vid skrivbordet har jag fötterna på baslådan för att slippa peta i golvet.

Har normalvarmt inne hos mej ... Men kommer jag in frusen är ett varmt bad det enda som får mej varm... Är som kall inifrån... Så hjälper inte vad jag sätter på mej. Utan enbart badet som hjälper.
Sen kan jag klä på mej igen å då behålla den värmen jag fått upp inombords...

Har normalvarmt inne hos mej ... Men kommer jag in frusen är ett varmt bad det enda som får mej varm... Är som kall inifrån... Så hjälper inte vad jag sätter på mej. Utan enbart badet som hjälper.
Sen kan jag klä på mej igen å då behålla den värmen jag fått upp inombords...

Då hade jag fått bada i hästarnas Thermobar

• Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 281
Senast: sthu
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: MML
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 529
Senast: __sofia__
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 022
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama