När det är kallt inomhus

Araminta

Trådstartare
Hur klär man sig bäst för att hålla värmen? Jag har raggsockor, tofflor och en rejäl ylletröja på mig men fryser ändå. Det går att höja värmen men det bullrar en hel del så jag vill helst slippa. Några superknep?

Hur klär man sig bäst för att hålla värmen? Jag har raggsockor, tofflor och en rejäl ylletröja på mig men fryser ändå. Det går att höja värmen men det bullrar en hel del så jag vill helst slippa. Några superknep?

Underställ och kläder över, dubbla strumpor, och mössa.

Lager på lager, samt minska all kroppsyta som inte är täckt. Gärna ull!

För min del gör mössan stor skillnad.

Ull närmast kroppen.
Ullunderställ och ullsockor och tofflor.

Jag som tycker att ull både sticks och kliar vill slå ett slag för fleece - underställ i microfleece, joggingbyxor och en eller två fleecejackor gör susen. Sen en eller flera fleecefiltar att linda in sig i. Nej, inte miljövänligt, jag vet, men varmt och skönt.

Underställ och sen glida runt i ett gammalt slitet dykunderställ som är 3 nummer för stort och följde med ett annat köp, ja så ser min outfit ut. Och nej, det ser inte klokt ut jag vet, men det är varmt. :angel:

Min eminenta standardklädsel vid hemmaplugg om lägenheten är kall: underställ, mjukisbyxor, tjocktröja, tjock morgonrock. På fötterna sockor, lite tunnare tjocksockor, fårskinnstofflor. 3 filtar i soffan. Dricker te så det kan värma lite inifrån och så kan jag värma händerna på koppen.

Om det är riktigt kallt kan en även ha mössa och fingervantar. Förslagsvis torghandlarvantar så en kan använda händerna också.

Om det inte är nog varmt, lägg till ett tunnare lager med kläder mellan understället och mjukisbyxorna/tjocktröjan. Lager på lager med ökande lagerstorlek längre ut är mitt bästa knep.

Om det är väldigt golvkallt tycker jag det gör stor skillnad om en kommer upp med fötterna lite från det kalla golvet. Typ raggsockar och ett par inneskor av Birkenstocktyp.

Liten pulshöjande aktivitet, typ hoppa jämfota och flaxa med armarna i en minut

Handledsvärmare
tofflor/strumpor
mössa
Sjal/halsduk om du inte har hög krage på tröjan

Jag håller med det som tidigarenämnda skrivit: Underställ hjälper väldigt mycket med att få upp värmen! Jag har ett underställ från woolpower som jag tycker om massor. Gillar deras produkter starkt! Speciellt då de är tillverkade här i Sverige och att de ser till så att fåren inte utsätts för mulesing.

Men personligen så har jag fått en förkärlek för benvärmare. Att ha de över understället eller endast benvärmare; sedan kan man köra med ullstrumpor om fötterna är kalla och sedan ta av dessa om det blir varmt. (enkelt att reglera alltså). På överkroppen så underställ och hoodie (luva:love:)brukar jag ha, har även haft benvärmare på armarna just för att jag blir så olikfördelat varm/kall. Fingerlösa vantar kan jag också rekommendera.

Jag gillar min vetekudde, den kan ligga i sängen en stund innan jag lägger mig, så är sängen varm och go.

Funkar även att ha på magen eller över axlarna när man sitter i soffan.

Annars röstar jag också för värmeljus, 10-20 stycken värmer upp ett rum rätt bra.

Torrboll för att få bort fukt och bra ventilation. Frisk torr luft blir varmare.
DV_8_5217317_02_4c_SE_20171014131941.jpg

• Gilla
Reactions: ptr
Handledsvärmare, raggsockar och en riktigt fluffig, go morgonrock är det som räddar mig när jag jobbar hemifrån och inte vill brassa på med en massa värme.

Hur kallt har du då? Om det är FÖR kallt så tycker jag att det är jättesvårt att hålla sig varm genom att "bara" klä sig varmare.

Det enda som funkar för mig är elfilt om jag är still.
Lager på, lager, ull, tofflor, mössa, handledsvärmare etc hjälper inte om jag inte rör mig.

Liknande trådar

Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 281
Senast: sthu
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: MML
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 529
Senast: __sofia__
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 022
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama