Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag håller på att lära Ila att dra mig på sparken. Är också tänkt att jag ska skaffa längdskidor så vi kan ge oss ut tillsammans där också
Ang att få stopp om hunden sätter fart efter ett djur - hände mig när jag var ute en kväll. Helt plötsligt började det gå jäkligt fort framåt - rådjur på vägen!
Jag kastade mig ner på vägen, det fick stopp på henne. Hade visserligen rejält ont i ryggen i några dagar efteråt men men
De var inte jättepigga, eftersom mina ledhundar(Boss och Fridolf) fått agera testekipage åt ett par kompisar som aldrig kört hund förut. De hade alltså redan dragit ca 2 km tidigare på dagen och var lite lätt trötta
Frodo är med och inspänd i spannet för första gången, och eftersom Boss och Fridolf redan var lite trötta ville jag inte sätta ihop dem med lina i bogremmen. Om de inte sitter ihop annat än i draglinan så kan de "vila" lite genom att låta sin lina slacka en stund. Därav det något spretiga spannet!
är helt övertygad om att min yngsta heeler skulle bli själaglad om hon fick dra med lite tempo - men det förutsätter att jag själv skulle åka skidor eller något då hon bara väger 7,5 kilo
Önskar att jag hade en till draghund.. Min ridgeback är inte så jättesugen på drag och brukar mest ställa till med bekymmer om jag försöker koppla ihop henne med Ila
Har du provat att låta Ila dra en person och Camaro en annan? Att låta ett ekipage vara "hare" och springa före brukar dra igång springlusten hos de flesta hundar!
Nej, men Ila är inte så himla dragsäker än.. Det blir bättre och bättre men polletten har inte riktigt ramlat ner
Kanske att vi kan testa att ha Ila som hare när hon verkar lite mer säker!
Camaro är dock lite opålitlig gällande fysiska aktiviteter som inte involverar jaktlust. Hon kan helt plötsligt bestämma sig för att "nä nu räcker det" och då tvärstannar hon bara. Livsfarligt
Just nu hittar det på både det ena och det andra, ser de att en annan kommer utanför dörren så är de genast där för att få (mestadels kramas till en början) komma in i hästhagen och dra 50-11 rejs runt i hästhagen i 110 knyck
Ser underbara ut när de ligger som remmar i backen med vår papillon hängandes i hälarna som gör allt för att hänga med i kurvorna
Jag och Ilo var tvungen att prova då vi bara åkt med skidor och det där såg ruggigt roligt ut. Jag var så orutinerad stoppare att jag körde över min hund istället, det är tur han är stöttålig.. (hade skrana)
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.