När byta från valp- till vuxenfoder?

YaHilweh

Trådstartare
Vår hund har nyss fyllt 1år hon är en BC korsning, jag ska i dagarna köpa nytt foder. Men funderar på om jag ska frångå puppa och gå på vuxenfoder istället? Eller bör jag vänta ytterligare en säck?

Hon är fin i hullet, bra i magen och har fin blank päls. Äter Pure Natural puppa large i dagens läge, men funderar på att gå över till Pure Natural Active nu när det ändå är dags att köpa nytt foder.

Men jag hör så olika ang när man ska gå över till vuxenfoder. Vissa säger ett år, vissa säger 2år beroende på storlek på hund osv.

Hon äter inte färskfoder i dagens läge, vi har testat och vår kräsna hund bojkottar det helt. Detta fodret är ett av få som hon faktiskt äter. Hon bojkottar även leverpastej och blodpudding, annars äter hon allt, helst äpple :p

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 906
Senast: Dentaku
·
Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 720
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag är mitt i och ska byta foder åt min kräsna hund. Hon äter för dagen Pure Natural, torrfoder, men nu har vi snart gått igenom hela...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 766
Senast: Dandylinn
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 642
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar