När börjar löpet

P

prince77

Hur lång tid efter p-sprutan börjar hunden att löpa igen, alltså om man gett p-spruta och efter 6 månader fortsätter man inte utan vill ha hunden i löp, hur lång tid tar det?

Sv: När börjar löpet

Det enda jag vet är att man löper risk att tiken får livmodersinflammation både vid första sprutan, (ganska ovanligt), och efter sista när man gör ett avbrott ,(betydligt vanligare), så det kan innebära att man tvingas operera bort livmodern. :(

/JES

Sv: När börjar löpet

Det går inte att säga, systemet är ordentligt stört o behöver ofta tid att starta upp igen. Som sagt inget att rekomendera, p-sprutor tycker jag att man skall bestämma sig att ge resten av tikens liv redan från början eller låta bli.
PL

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 010
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar