När började ni köpa bebisprylar till era kommande bebisar?

viv

Trådstartare
Ungefär när började ni köpa saker till bebisen när ni var gravida? Tex vagn, säng och andra saker man kan tänkas behöva och inte behöva?
Jag är i v 20 nu men tycker det är lite tidigt ännu. Men det kanske är skönt att sprida ut utgifterna lite och inte köpa "allt" på en gång? :confused:

Och det här med barnvagnar, en del är det väl leveranstid på om jag har förstått allt rätt? Eller?

Sv: När började ni köpa bebisprylar till era kommande bebisar?

Vi köpte det allra första igår, en superfin, helt ny filt på Tradera. :D Nu när jag gått 22 fulla veckor känns det helt ok att börja handla så smått, och nästa helg åker vi ner till GeKå's med vännerna som väntar barn samtidigt. Ska försöka köpa en del där, som spjälskydd, plastad frotté och liknande.
Babyskydd och säng har vi fått sen innan så det är redan avklarat, men något mer än så har vi inte så det kommer bli en hel del utgifter.

Ang. vagn så ska vi beställa efter nyår, beroende på märke, modell och färg så kan det ju vara ganska lång leveranstid så vi vill inte vänta till v. 30+ med det.

Ungefär när började ni köpa saker till bebisen när ni var gravida? Tex vagn, säng och andra saker man kan tänkas behöva och inte behöva?
Jag är i v 20 nu men tycker det är lite tidigt ännu. Men det kanske är skönt att sprida ut utgifterna lite och inte köpa "allt" på en gång? :confused:

Och det här med barnvagnar, en del är det väl leveranstid på om jag har förstått allt rätt? Eller?

Vagnen kan du ju behöva beställa om du ska ha en ny, här var det tre månaders leveranstid.
Sen kan jag tycka, att man 'behöver' egentligen inte så mycket från allra första början.
Det kommer efter hand.
Men det är ju vad jag känner. Jag rycktes med lite i 'shopping-hysterin' mot slutet, hade allt klart, säng, vagn, kläder bla bla bla. Och så den där jäkla listan jag fick från en stor baby-kedja med 'saker som man ska ha' typ :p
Sängen använde hon inte förrens hon var tre månader, innan det sov hon hos mig (och gör fortfarande emellanåt) :angel:
Men var och en gör som man själv känner. Sen är det klart, jag var så uttråkad och förväntansfull mot slutet att jag gick och drog i alla grejerna längtande som tidsfördriv.. :love:

Sen är det nog en del av graviditeten, att boa upp och förbereda. Men med det behöver man inte shoppa sig fördärvad.

Lycka till och NJUT av din graviditet :laugh:

Vi köpte det allra första igår, en superfin, helt ny filt på Tradera. :D Nu när jag gått 22 fulla veckor känns det helt ok att börja handla så smått, och nästa helg åker vi ner till GeKå's med vännerna som väntar barn samtidigt. Ska försöka köpa en del där, som spjälskydd, plastad frotté och liknande.
Babyskydd och säng har vi fått sen innan så det är redan avklarat, men något mer än så har vi inte så det kommer bli en hel del utgifter.

Vart tusan hittar man dessa sakerna på Gekås? Jag bor 20 min från Gekås och var där för någon vecka sen bara och skulle handla lite jul-krafs och tänkte då att jag skulle kolla lite för skoj skull vad det kostar och så. Men inte hittade jag det någonstans :confused:

Alltså, var vet jag inte exakt - men jag vet att det ska finnas! :D Borde vara på barnavdelningen i alla fall, eller möjligtvis på textil.
Blah, nu när du säger sådär blir jag ju orolig :D

Ha ha ha jag är nog en drömkund för alla barnbutiker, de hade nog kunnat pracka på mig vad som helst och jag hade köpt det. Jag har verkligen ingen aning om vad man behöver och inte behöver. Och jag tycker det är jättetråkigt att behöva handla sånt här! Risken finns att jag skjuter på det in i det sista och så blir det panikshopping istället.
Jag tycker alla bebisar borde levereras med diverse tillbehör som man behöver :rofl:

och du....

Lycka till och NJUT av din graviditet :laugh:

tack :bow:

Jag köpte någon filt redan i femte månaden, men det är först fr o m 7e månaden som vi börjat kolla blocket efter spjälsäng, vagn osv. Nu kommer flickan om ca 2 v och vi har fortfarande inte handlat skötbord. :o

Ja det finns säkert där :D bara att jag inte kollat så noga. Barnavdelningen har jag inte besökt särskilt många gånger... Det har liksom inte funnits någon anledning ;) Hojta gärna till när du vart där och var någonstans du hittade sakerna :)

Haha, jag gick en snabb vända på barnavdelningen förra året när jag var ner eftersom sambons bror och även ett par vänner precis fått barn då. Annars har jag aldrig satt min fot där, så det är okänd mark för mig med. :D Ska dock bli riktigt skoj att gå där och kika, klämma och känna lite och förhoppningsvis i alla fall hitta några grejer till bättre pris. :)

Direkt efter ultraljudet började vi köpa en del kläder i storlek 50. Vi måste köpa mera, men det blir en storlek större. Vi har även köpt nån filt, frottétvättlappar och en uppsättning sängkläder. Den här månaden är julklappar prioriterade, annars hade vi nog köpt mer saker. Är i v 23 nu kan jag säga också.

Efter nyår ska vi beställa vagnen och sen kommer vi nog att göra alla andra inköp fördelat på de 2-3 månadslöner som återstår.

Jag började handla saker efter mitt ultraljud i v.21.
Började med att köpa en vagn och lite kläder, sen blev det nångrej varje vecka för att sprida ut inköpen.
Jag är glad att jag handlade allt innan för med nykläckt bebis hade jag ingen lust att handla något :p.
Dessutom dröjde det över en månad innan jag fick fp och barnbidrag så vi hade helt enkelt inte haft råd att köpa en massa saker när hon var nyfödd.

Vart tusan hittar man dessa sakerna på Gekås? Jag bor 20 min från Gekås och var där för någon vecka sen bara och skulle handla lite jul-krafs och tänkte då att jag skulle kolla lite för skoj skull vad det kostar och så. Men inte hittade jag det någonstans :confused:

Allra längst ner i "hörnet" efter damunderkläder men innan leksakerna. Finns HUR mycket som helst till kanonpriser!!!

Tack, nu slipper jag springa runt som en yr höna! :D Ska bli riktigt skoj att se om vi fyndar något, är på jakt efter enfärgade, lite tjockare spjälskydd och vad jag läst mig till så ska det finnas i alla fall. Kommer förhoppningsvis hitta en hel del, men får nog sålla lite i vagnen också innan vi rör oss mot kassan, ofta tenderar man ju att plocka på sig grejer man eg. inte behöver bara för att det är så billigt. I år ska jag följa inköpslistan slaviskt. :D

Vagn beställde vi efter ultraljudet. Om det är leveranstid eller inte kan de se på affären. De är för de bara tillverkar 1 modell i taget och 1 färg i taget. Så leveranstiden kan ju vara allt från 1 dag till flera månader.
Vi beställde en vagn i september. Men blev sen uppringda och fick veta att den modellen inte skulle börja tillverkas först i Mars!

Sen beställde vi bilbarnstol som vi hyrde av If, fick hem den några veckor före BF.

Kläder har jag knappt köpt till något utav barnen, 5-6 plagg kanske.
Spjälsäng köpte vi när sonen var 3-4 månader. Han sov i vagga innan som jag ärft från mina föräldrar.
Matstol fick vi en sån man hänger på bordet som användes när han var 2-3 månader sen köpte vi en riktig från ikea.
Skötbord = uppblåsbar skötbädd från ikea på tvättmaskinen.

Lånar knappen

Hur funkar det att ha skötbord i nåt annat rum än där det finns vatten? Är det högst olämpligt? Jag har lite problem när det blir trångt och att klämma in ett skötbord i vårt badrum blir inte så bra när vi har så mycket plats i resten av huset. Planen var att ställa ett rejält skötbord i bebisens rum, precis mittemot badrummet. Hjälp mig, ni som har lite erfarenhet! :D

Jättesmidigt är det ju inte, men det funkar.
Nu har ju vi skötbord i badrummet härhemma, men i stugan är det skötbädd och en bunke med vatten som gäller vid blöjbyten :p.

innanför dam underkläderna innan leksakerna.

Kan ni inte ha ett vägg-skötbord t.ex. ovanför toaletten?

Visst funkar de med en bunkemed vatten, man kanske bättre när barnet börjar bajsa 1-2 ggr om dagen och lite fastare ;)

Dom små har en tendens att klämma ur sig VÄLDIGT mycket.

Jag har nog varit dålig på att handla. Var nere på Ullared för två månader sen och lyckades väl köpa ett par bodysar, en sparkdräkt och två par strumpor och lite sängkläder till bebisen. Däremellan har det blivit två pyamasar. Är nu i v 35.

Barnvagn har vi bara tittat på lite. Jag har inte alls varit sugen på att shoppa loss till en liten unge. Vet inte varför riktigt. Men det finns ju ganska mycket att ärva och en sån liten parvel växer ju mycket i början så köper man på sig för mycket så är ju risken att den inte hinner använda allt. Man lär ju få en del med.

Jag har inte heller haft något shoppingsug utan bara köpt baskläder, några bodys, byxor och pyamasar.
Med Rasmus fick vi massor, tror min mamma handla kläder åt honom för flera tusen :o Man vill ju lite se bebisen och se vad h*n har för stil ;)

Jag klicka hem ett sött klädpaket till dottern på tradera för 200 kr ink frakt :)

Efter en vecka börjar man ju ledsna på att gå hemma, vill ner på affären och pröva amningsbhar när dolly-tuttarna försvunnit och då kan man ju köpa på sig bebiskläder oxå.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 145
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 640
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar