När började era krypa?

Sv: När började era krypa?

8-9 månader kröp han ordentligt, på alla fyra. Fast i början kröp han på 3 ben.

Innan dess ålade han sig fram.

Han kunde sitta själv vid 6 månaders ålder.

10½ månad gammal hade han lärt sig gå.

På honom har det alltid varit full fart när han lärt sig något nytt.

Elivia var 9 månader ungefär. Hon har alltid varit lite försiktig av sig så i början tog det lugnt innan hon kommit på tekniken riktigt. Sen gick det undan:).

Hon ålade aldrig, kasade bara lite bakåt.

Gick gjorde hon när hon var 12 mån, samma där, väldigt sakta och försiktigt i början, valde att krypa då det blev svårt, men nu 14 månader gammal plöjer hon fram som ett lokomotiv både ute och inne;)

Rasmus drog sig fram med händerna och sparka med ena benet ;) Sen tog jag av honom bodyn = maken bromsa och då började han på alla 4, var 7 månader då. Kröp dagen efter han lärde sig simma i vattnet :)

Nu är han 11½ månad och har tagit några steg, men fortfarande går de snabbast att krypa, och det har han börjat göra på händerna och fötterna titt som tätt. Han är lite feg och blir så himla överlycklig när han klarar att gå att han blir för ivrig och tappar balansen.

5 1/2 månad. Redan innan dess hade han hasat sig fram och länge stått och gungat och varit på G. Nu är det fullt ös (har gått ca en månad sedan han lärde sig). Har börjat ställa sig upp mot allt som går. Storebrorsan var 7 månader och ville nästan direkt ställa sig upp.

Dottern ålade sig fram när hon var 4 månader och kröp på riktigt när hon var 6 månader.

Dottern var knappt 1 när hon började krypa (med en fot i golvet och ett knä). Däremot tog hon sina första steg vid 8-9 månader (började gå med oss som höll i henne när hon var 5-6 månader så det är inte så konstigt det blev tidigt).

Amber satt sjalv vid 5 manader, alade sig fram nar hon var sex manader och krop vid 7 - full fart inom en vecka - och vid 8 manader drog hon sig upp till staendes. Nu ar hon nastan 9 manader och tar enstaka steg mellan mobler.

Chloe, tvillingsystern, satt vid 6 manader och lyckades ganska snart efter det ala sig baklanges men sen har det tagit tills nu att lista ut hur man kryper framat :D

Hur gamla var dem?

Var det fullt ös på en gång eler tog dem det lugnt?

Min dotter hoppade över krypstadiet helt o hållet. Vid 11 mån grabbade hon tag i bordskanten reste sig upp o gick.:rofl:

*kl*

Oj är era barn tidiga eller är mitt sent :o
Elina fyllde precis 6 månader och är inte i närheten av att sitta, krypa eller andra aktiviteter ... Jag vet att man inte skall jämföra men ändåååååååååååååå det gör man ju ;)
Sega unge :love:

Erik började "orma" sig fram när han var ganska precis 7 månader. Inom några dagar hade han uppnått full kryphastighet och efter ytterligare ett par ställde han sig upp i sängen för första gången. Nu väntar vi bara på att han ska släppa och stå själv.. gissar på att det kommer ske ganska snart!:laugh:

Isak blev 6 mån den andra okt.
Han sprattlar och har sig och ibland ser det ut som han försöker få
in benen under sig.
Tar sig dock fram genom att rulla runt haha.

Förökser dra sig upp i sittande när han hittar nåt att dra i;)

Våran kröp vid 6 månader ( juni) samt kunde stå MED stöd.

Vid 8 månader ( augusti) stå UTAN stöd.

Gå med stöd i början av september, och i slutet av september ( 9 månader ) gick hon 2 steg alldeles själv.

Hur går det, har det blivit nåt krypande än? Visst är Isak också född 2 april, precis som Elina?

Elina kryper inte, hon sitter inte, hon vänder sig inte ens om :D Men hon ligger på mage iallafall nuförtiden, och hon kommer ganska högt, iaf så här :

DSC_1702.jpg

Men mer än så är det inte :confused: Blir föskräckt när "alla" verkar krypa vid 6 mån, men BVC sa att det normala är 9 mån så jag får väl hålla mig till tåls :idea:

han sitter själv nu.
Dock sätter han sig inte upp än från liggande men han jobbar på det;)
Kryper gör han inte men det är nog inte långt kvar.
Japp han är född 2 april.

Fick en gåstol igår och den står han i.
Tycker den är hur rolig som helst även om bara sitter korta stunder.
Ligger och rullar runt och tar sig fram genom att antingen rulla eller åla

Vad duktig han är :)
Elina vill inte rulla runt. Och inte sitta. Och inget annat heller :D Hon är en slappis, har jag konmmit på!

Hon har annat att göra än att röra på sig ;)

Dottern (6 mån) har den senaste veckan börjar rulla runt en hel del åt alla håll och kanter. Och snabbt går det :D Så njut så länge du vet vart du har henne :p

Jag tror nog inte "alla" bebisar kryper när de är 6 månader.

Det är nog så att föräldrar till bebisar som börjat krypa lite tidigare är mer benägna att berätta (skryta om?? ;)) det.

Liksom jag själv. :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Imogen
·
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 597
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Bufera
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18