När bör magmusklerna dragit ihop sig?

jerseyko

Trådstartare
Rasmus är 9 månader. Jag har gått ner alla kg och håller igång och rider och promenerar. Men fortfarande så är mina magmuskler typ 2 km ifrån varandra. Jag får in 3 fingrar i mellan och gör jag situps så får jag en såndär rolig "spetsig" mage istället för en platt när jag spänner.

Ska jag fortsätta träna eller ta det lugnt?

Sv: När bör magmusklerna dragit ihop sig?

2 km :eek: Det var långt!!! ;)

Jag var tvungen att försöka och se vad som hände med mina om jag spände dem, men där sitter nåt ivägen, nåt mjukt och bulligt. Musklerna har nog tagit semester hihi.

Men visst kan man få såna där delade muskler? Vad det nu heter (men det vet du säkert redan eftersom du är mästarinna i googling :D)

Delade magmuskler hade jag, eller Diastasis Recti som det heter... dom opererades ihop i samma veva som bukplastiken :) superskönt.... (eller ja inte så skönt under läkingen men nu är det nice! :) )

Gör övningarna som dom tipsar om på Familjeliv och se om det förbättras? Annars kanske du ska överväga op när du fött alla barn du vill ha :)

Minns inte när mina drog ihop sig efter första graviditeten, tror att det tog 4-5 månader. Nu efter andra graviditeten så gick det superfort, de var tillbaka i ursprungsläge redan efter 4 veckor :)
Det lustiga är att under första graviditeten höll jag igång MKT mer och längre än vad jag gjorde under den andra, så rent logiskt så tycker man ju att musklerna borde hittat tillbaka snabbare första gången :D

Men som du redan fått veta, ibland går de inte tillbaka frivilligt... :grin:

Tjaa, mina magmuskler drog dom isär vid snittet, men när jag provade att träna första gången efteråt (ca 5-6 v) så var magmusklerna precis som dom skulle vara..

Magoperation är de sista jag vill göra här i livet, då kräks jag hellre ut bebisen :crazy:

Ska försöka förstå mig på övningarna (är så värdelös på engelska) och får väl ha som mål att när de är över så är det dags för nästa knodd!

Liknande trådar

Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 293
Senast: Jealle
·
Övr. Hund Frågar för att höra om det är någon som kan hitta ett mönster eller orsak som jag har missat. Här hemma bor det en bearded collie...
2
Svar
23
· Visningar
4 920
Senast: Nenyah
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 264
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 289
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30