När blir halm gammal..?

Blomskan

Trådstartare
Precis som rubriken antyder undrar jag när halm kan anses vara för gammal att fodra med.
Om den är fräsch, inte dammar eller har svartnat, gör det då något att den är ett par tre år gammal när man ska fodra med den?

Sv: När blir halm gammal..?

Är den väl lagrad och "fräsch", inte luktar konstigt så är den okej att fodra med. Årets halm skörd är ingen höjdare så har man något" i garderoben" att plocka fram så får man vara väldigt nöjd.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 959
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
777
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 155
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Pizza (hemgjord)
  • Dejtingtråden del 38