När bara ena föräldern duger...

Jag tänkte slänga in en följdfråga av ren nyfikenhet. Hur gör ni vid toalettsituationer när barnet bara vill att den ena föräldern hjälper till?

Jag tänkte slänga in en följdfråga av ren nyfikenhet. Hur gör ni vid toalettsituationer när barnet bara vill att den ena föräldern hjälper till?

Hos oss brukar vi försöka göra som barnet vill när det gäller toa, tandborstning eller dusch (och faktiskt annars också, inom rimliga gränser). Däremot kan det ju bli lite väntetid om den andra föräldern är upptagen med något annat. Här är pappa väldigt populär just nu hos mellansonen sedan lillebror kom och ibland vill han att pappa ska hjälpa vid toabesök. Ibland även när pappa inte är hemma, men då har jag helt enkelt sagt att han får välja själv men att pappa inte är hemma nu så då får han vänta, och då har han alltid ändrat sig efter någon minut.

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
1 997
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 626
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka