När bara ena föräldern duger...

Jag tänkte slänga in en följdfråga av ren nyfikenhet. Hur gör ni vid toalettsituationer när barnet bara vill att den ena föräldern hjälper till?

Jag tänkte slänga in en följdfråga av ren nyfikenhet. Hur gör ni vid toalettsituationer när barnet bara vill att den ena föräldern hjälper till?

Hos oss brukar vi försöka göra som barnet vill när det gäller toa, tandborstning eller dusch (och faktiskt annars också, inom rimliga gränser). Däremot kan det ju bli lite väntetid om den andra föräldern är upptagen med något annat. Här är pappa väldigt populär just nu hos mellansonen sedan lillebror kom och ibland vill han att pappa ska hjälpa vid toabesök. Ibland även när pappa inte är hemma, men då har jag helt enkelt sagt att han får välja själv men att pappa inte är hemma nu så då får han vänta, och då har han alltid ändrat sig efter någon minut.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
833
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar