När bara en ram öppnas...

S

Stolermeyer

Kan man undvika på nåt vis att en enda ram på en sida öppnas, t.ex när man söker på Google? Alltså, om sökordet råkar finnas inom den ramen, så kan Google länka till bara ramen, vilket ju är jättetrist. Nån som vet om man kan fixa det, t.ex så att hela indexsidan alltid öppnas?
 
Sv: När bara en ram öppnas...

En variant är att förbjuda google att titta på annat än index-sidan med hjälp av meta-taggar. En annan är att sätta in ett javascript på varje sida som laddar hela ramsetet alternativt indexsidan.

Men det är det är som är den stora nackdelen med ramar. Om man söker efter något på google och får en träff på en sida så vill man inte hamna på indexsidan. Man vill hamna på den sidan som man fick träffen på...

Går som sagt att lösa med java. Googla på "load frameset" eller "force frameset" så lär du få mååååånga förklaringar på hur du gör...
 
Sv: När bara en ram öppnas...

Tack! Fast med de sidor jag gör själv så utgår jag från att de som söker vill komma till indexsidan och sen utgå från menyn. Det är inte så omfattande sidor och de är lätta att navigera sig fram på från menyn. Problemet nu är att man kan få upp t.ex endast Meny-ramen... och visst, då kan man ju gå in på alla andra sidor, men de öppnas i nytt fönster och hemsidan ser inte alls ut som jag tänkt.

Jag ska kolla dina tips, tack igen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 405
Senast: Amha
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 491
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 563
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp