När är man redo för LA?

P

PonnyBus

Jag sitter här och ska anmäla mig till en klubbtävling. Det är LC, LB, LA som gäller men jag kan inte bestämma mig...
LC är ju urbota tråkigt och LB har jag harvat runt på i typ 2-3 år nu.
Visserligen har jag aldrig tävlat hästen som är aktuell innan men hon har startat minst LA innan och känns rätt så klockren att rida..

Vad tror ni? När man redo för LA?

Om jag tänker på formen så är hon stadig i alla gångarterna (hyffsat iaf) ..
Förvända galoppen är klockren, ryggningen likaså och volter borde vi ju kunna göra :angel:

Det enda jag oroar mig för är skänkelvikningen för det har jag aldrig övat på henne men vi kan ju det båda.

Som sagt är det ju bara klubbtävling..

Vad tror ni? :)

Sv: När är man redo för LA?

det skadar ju inte att prova liksom.:laugh:
Vad har man att förlora?

Självförtroendet... :angel:

Men annars har jag legat på runt 65% i LB när det gått bra med Ponny.
Nu är det ju storhäst vi snackar men damen är 23 och har gjort sig ett par starter i livet... Hon är verkligen en klippa!

Heja heja! :banana:

Klart du ska rida LA:n! Är väl bara att börja öva på skänkelvikningarna, borde väl inte vara några större problem?! Kom igen nu, våga satsa lite :angel:

Om det känns som att allting fungerar bra på träning så ser jag inget problem med att starta en LA. Beslutet är upp till dig, vill du rida en "trygg" LB runda eller vill du prova på något som är snäppet svårare. Nu vet ju inte jag vilket LA-program det är. Men om det är LA:1 så är ju skänkelvikningen inte så komplicerad, det är ju eg. bara att vända rätt upp och sedan ut till väggen igen (den behöver inte alls bli så brant). Valet är ditt, det är ju 'bara' en klubbtävling och dom är ju delvis till för att träna på att tävla, så det kan ju vara kul att prova på! :idea:
Lycka till! :bump:

jag gjorde min LA debut förra tävlingen jag var på och det var DM :p Jag tvekade länge för det fanns som ingen LC som jag ville rida. Så jag provade, räknade med att komma sist vilket jag också gjorde ;) Jag tyckte det var kul att prova, kul att testa nåt nytt eftersom att jag har harvat runt i samma klasser i 2 år. Jag tycker det är kul att testa nya klasser, och har man inte höga förväntningar utan rider för skojs skull har man ju som inget att förlora :P Och det är ju bara en klubbis, så testa!

klubbtävlingar tycker jag är till för träning! så kör LA du, då vet du ju lite mer vad som behöver jobbas på och vad som fungerar, osv

kl

Äsch, det var tydligen Klubbmästerskapet i den klassen och det vill jag ju inte rida..
Pluss att tis-fre kan jag inte rida för jag jobbar så ägaren ska rida, och jag rider på lördag och söndag.
Det får bli LB och sen får jag satsa på det till våren istället :)

Om det känns riktigt bra på söndag kanske jag efteranmäler mig.. vem vet :p

Tack för stödet :)

Liknande trådar

Fälttävlan Har precis upptäckt detta dressyrprogram, som jag tror i kortbane-variant, skulle passa H.H som handen i handsken. :d Dock är jag ju...
2
Svar
26
· Visningar
4 076
Dressyr Ja, hur stor skillnad är det egentligen? Alltså, jag vet ju givetvis att det kommer in nya rörelser som bakdelsvändning...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 755
Senast: fio
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar