Haglöfs gör en del riktigt sjyssta grejer,andra mindre imponerande, men är ingen favorit hos mig.
Du nämnde Icebreaker. Samma där, det är inget fel på grejorna, men de är inte bättre än andra så det motiverar priset heller, enligt min åsikt alltså. T ex är mina icebreaker ullstrumpor och underställ fulast såhär efter tvätt och användande i ett år av de jag har i ull. Trots att de var dyrast.
Jag menar INTE att det inte finns fantastiska både produkter och märken i sporthandeln, utan bara att det inte sas "bara" är att gå in i en sportbutik och då får man om man bara betalar det högre priset mycket bättre kvalitet.
(Apropå det, så jag har massor med fleeceplagg, från lite varstans, Hööks, stadium, helly hansen, haglöfs, märkeslöst osv. Bäst klarat tvätt osv har de extremt snorbilliga från XXLs "Line One", följt av Hööks ... ironiskt nog.. )
Men sportbutiker kan rea på ett annat sätt än ridsportbutiker som kör mesrea, så det är ett utmärkt sätt få åtminstone samma kvalitet till lägre pris eller något bättre kvalitet till samma pris =)