Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästa vecka behöver jag åka tvärs genom Stockholm på morgonen. Med hundar
Frågan är helt enkelt: mellan vilka tider är det så trångt på pendeltågen att det är svårt att få plats på pendeln in mot stan? Är det illa även på tunnelbanan mot Bagarmossen eller är det lugnt då?
Nästa vecka behöver jag åka tvärs genom Stockholm på morgonen. Med hundar
Frågan är helt enkelt: mellan vilka tider är det så trångt på pendeltågen att det är svårt att få plats på pendeln in mot stan? Är det illa även på tunnelbanan mot Bagarmossen eller är det lugnt då?
FysjuttonJag misstänkte att det skulle vara så men hoppades på att ha fel.
Reseplaneraren tycker att jag ska åka till Odenplan och där byta till gröna linjen ut mot bagis. Om jag ser till att åka så att jag passerar Odenplan precis innan klockan 7 borde det alltså vara lugnt? Gissar att det kan bli lite trängsel på tunnelbanan de första stationerna då, men vi borde komma med?
Så tidigt bör det vara lungt. Skulle första tunnelbanan vid Odenplan vara full så vänta tills nästa (tror gröna går var 8-9e minut vid den tiden). Som någon annan skrev, ibland är en tunnelbana full medan nästa är typ helt tom.FysjuttonJag misstänkte att det skulle vara så men hoppades på att ha fel.
Reseplaneraren tycker att jag ska åka till Odenplan och där byta till gröna linjen ut mot bagis. Om jag ser till att åka så att jag passerar Odenplan precis innan klockan 7 borde det alltså vara lugnt? Gissar att det kan bli lite trängsel på tunnelbanan de första stationerna då, men vi borde komma med?
Om du har en stor hund, var försiktig med tassarna om det är fullt. Är den liten ha den definitivt i famnen. När jag behövde åka t-bana med min pappas hund en labbe så använde jag armbågar och resten av mig hänsynslöst för att komma in i gången mellan sätena. Bättre än att någon trampade på hundtassar. Sedan kastade jag mig fullkomligt ned på ett säte när det blev ledigt och fick med mig hunden mellan säten. Ja, en del arga blickar fick jag.
Så tidigt bör det vara lungt. Skulle första tunnelbanan vid Odenplan vara full så vänta tills nästa (tror gröna går var 8-9e minut vid den tiden). Som någon annan skrev, ibland är en tunnelbana full medan nästa är typ helt tom.
Kommer du ha med dig båda dina hundar eller endast ena? Jag brukar ha Ascot mellan mina ben (bpde när jag står och när jag sitter) om det är mkt folk då jag lättare kan ha koll på hans tassar och svans. Ascot är så otroligt lugn och övertygad att alla ser honom så det gäller att jag har koll. Själv föredrar jag att stå vid en av "väggarna" vid dörrarna om det är mkt folk då jag kan ha Ascot mellan mina ben med "väggen" bakom oss.