Hur vet man när det är dags att säga farväl till sin bästa kompis, hästen? Jag har ett ponnysto på 27 år som jag ägt hela hennes liv, men nu börjar tänderna ge upp och det är svårt att hålla henne i hull. Hon äter kraftfoder för ca. 1500:-/månad för att vara någorlunda i hull, rids ej utan går kortare promenader utan ryttare ibland. Med andra ord, hon är mest sällskap åt våra andra hästar.
Hon är glad, har livsglädje men dom kalla vintrarna tar på henne mer. Inte mycket till tänder kvar. Börjat tänka i banorna om det är snällast att ta beslutet nu, när hon ändå har livsglädje kvar och mår bra, än att hon bara ska behöva bli sämre tidsnog? Hur resonerar man? Hon är trots allt min bästa vän och jag kan inte föreställa mig hur livet utan henne skulle vara...
Hon är glad, har livsglädje men dom kalla vintrarna tar på henne mer. Inte mycket till tänder kvar. Börjat tänka i banorna om det är snällast att ta beslutet nu, när hon ändå har livsglädje kvar och mår bra, än att hon bara ska behöva bli sämre tidsnog? Hur resonerar man? Hon är trots allt min bästa vän och jag kan inte föreställa mig hur livet utan henne skulle vara...