Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att du ska sluta fundera över din hunds ålder. Att han är lite grå i ansiktet säger inte så mycket. Min började bli grå redan som fyraåring. När hon dog, sexton år så när som på två veckor, så var hon helt kritvit i ansiktet. Njut istället av den hund du har nu!
På mer än ett sätt är det den bästa tiden med hund när den är mitt i livet och börjar bli äldre. Alla valp- och unghundsfasoner är som bortblåsta, de har fortfarande mycket energi, de har börjat anta den äldre hundens värdighet och man känner varandra så bra att det räcker med ett ögonkast för att kommunicera med varandra.
Han är blandras mellan boxer/apbt min farbror. Han är fortfarande vääääldigt aktiv,och har lite för mycket spring i benen,vi säger så att den dagen han vandrar vidare,blir väll mitt i ett rejs eller nått.
Jag vill inte att han ska bli gammal och få ont i kroppen...
Mammas förra hund (dvärgpudel) var endast 10 år,togs bort i sommras,vi trodde att han och min farbror skulle leva ungefär lika länge,tyvär ville ödet annorlunda,och han gick ifrån oss alldeles för tidigt,men han hann aldrig bli gammal,mer än dom sista 2 veckorna. Det oroar mig,att det kommer gå för fort den sista tiden. Men samtidigt vill jag inte att han ska gå runt och vara "gammal och skröpplig" i flera flera månader heller. Kommer ha så svårt att se han gammal,kommer göra ont i hjärtat den dagen han är stel och inte kan göra det han brukar,mitt lilla hjärta!
Vad vacker han var! Han ser verkligen ut som en klok herre han!
Det jag försöker säga är att din hund är i sin bästa ålder just nu, och om han får vara frisk så kan han leva lika länge till. Inte ska du gå runt och tänka att det kommer ta slut redan?
Precis!
De är så fina och välskötta dina gamlingar! Jag vet precis var jag skulle vilja bo om jag var hund!