När allt bara känns skit!

H

hemligtnick

är så otroligt trött på allt!
det känns som om allt o alla går emot mej hela tiden, När är det min tur att få vara glad o lycklig??
Det skulle ju bli så himla bra nu med nytt jobb o ny häst o div annat fixat, men det är bara skit av allt!

Hästen vet jag inte ens om jag vill ha kvar längre, det funkar ju inte mellan oss,o den känns inte ens som min.... men då kommer gud alla människor m kloka råd o blir nästan arg på mej när jag inte vill som dom o skäller ut mej för att jag vill ge upp o ev satsa på en annan häst! Men jag kan ju inte ha en häst o betala för den bara för att en medryttare tycker om den o vill rida??? Jag erbjöd henne att köpa hästen men det ville hon inte heller.....
är det verkligen så hemskt att känna att man inte vill ngt?? o hellre vill testa nåt annat??
" det blir kanske samma sak igen" säger dom flesta "o hur vet du att du inte känner samma m nästa häst"
nej, det kan jag aldrig veta, men jag kanske även missar chansen att det blir bra om jag inte tar den?
åhh, vad jag flummar o svamlar.... vet inte alls vart jag vill komma med den här tråden,, bara skriva av mej lite..

är så less på det mesta o allt jag vill är att ha en häst jag trivs med o kan ha roligt med... stallet har alltid varit min tillflyktsort , men nu känns det inte lika kul längre o det beror inte alls på att jag inte vill ha häst, för det vill jag, mer än ngt annat! det är nåt annat som inte funkar.......

men ingen vill ju fatta det!

Sv: När allt bara känns skit!

Ja livet är tufft ibland!

Har du haft häst innan? eftersom du skrev "ny häst" så antar jag det, jag menar då är det ju inte för att du tycker att det är jobbigt med skötsel och så.

Varför trivs du inte med hästen? är den bråkig eller har den sämre kapacitet än väntat osv.......

Det är givet att man inte ska ha en häst man inte trivs med bara för att alla andra tycker det. Om det däremot är tredje hästen på lika många månader så förstår jag att folk reagerar (bara ett exempel! inget påhopp!!!)

Kan vi få lite mer kring information så kan vi peppa dig bättre!

Ditt liv, din häst, ditt val.
Personkemin är olika mellan olika individer, du har rätt att prova en annan relation.
Diskutera inte, utan gör istället det du vill.

Ja livet är tufft ibland!

Har du haft häst innan? eftersom du skrev "ny häst" så antar jag det, jag menar då är det ju inte för att du tycker att det är jobbigt med skötsel och så.

Varför trivs du inte med hästen? är den bråkig eller har den sämre kapacitet än väntat osv.......

Det är givet att man inte ska ha en häst man inte trivs med bara för att alla andra tycker det. Om det däremot är tredje hästen på lika många månader så förstår jag att folk reagerar (bara ett exempel! inget påhopp!!!)

Kan vi få lite mer kring information så kan vi peppa dig bättre!

Jo, jag har haft häst innan, men fick ta bort henne tyvärr...
o detta är första hästen jag har efter henne, o det är absolut inte så att jag tänker hålla på o byta häst hela tiden, men en missbedömning kan väl alla göra!
o jag känner att jag nog skulle vilja ha en unghäst istället.... denna häst jag har nu är 13år, inte alls gammal men jag gillar unghästar, men eftersom mitt sto jag tog bort var en unghäst så trodde jag att jag kanske skulle jämföra mer ifall jag tog en till unghäst.... förstår du hur jag tänker?? :)
men nu känner jag att jag saknar o ha en häst att jobba med på det sättet man gör med en unghäst, o jag har hela mitt liv tidiagre bara köpt unga hästar... jag gillar det sättet man jobbar framåt med en unghäst o ser hur dom utvecklas!
Det är eg inget större fel på den häst jag köpt bara att det inte blev som jag hade tänkt riktigt....
<har tom hittat en jättetrevlig 4åring som jag vill åka o provrida men är så osäker....
den som rider min häst nu kan tänka sej o ta min på foder, men jag behöver ju pengarna för att kunna köpa en ny, o sen är hon väldigt bra vän med stallägaren o jag är rädd att det blir knas m min plats om jag vill sälja min häst o ställa dit en ny.... o jag vill ju gärna stå kvar där...
åhh, jag vet inte!!! funderar på att ta ett privatsnack m stallägaren o berätta om mina tankar o planer o se vad hon säger....

Senast ändrad av en moderator:

tycker absolut du ska ta ett snack med stallägaren. för visst kan det bli fel, du är knappast den första som gjort ett fel val. men det är väl också en åsiktsgrej. vissa tycker aja bara jag har en häst att rida på ungeför. ska jag orka tycka att det är kul med stallet o ridningen vill jag ha en häst som jag trivs med och som jag känner att jag är redo att lägga ner allt jobb som det krävs för att det ska fungera. varken du eller hästen lär väl må bra av i längden om du bara tycker det är jobbigt att åka till stallet?

tycker absolut du ska ta ett snack med stallägaren. för visst kan det bli fel, du är knappast den första som gjort ett fel val. men det är väl också en åsiktsgrej. vissa tycker aja bara jag har en häst att rida på ungeför. ska jag orka tycka att det är kul med stallet o ridningen vill jag ha en häst som jag trivs med och som jag känner att jag är redo att lägga ner allt jobb som det krävs för att det ska fungera. varken du eller hästen lär väl må bra av i längden om du bara tycker det är jobbigt att åka till stallet?

du har så rätt så! jag tycker ju om den här hästen så jag vill att den ska ha en ägare som verkligen vill ta vara på den underbara häst det faktikst är.... o det smärtar mej att det inte känns som jag hade hoppats på, för det är en superhäst!
o jag är verkligen inte den som byter häst hit o dit, min senaste hade jag 8år o skulle aldrig gjort mej av m henne om jag inte blivit tvungen att ta bort henne...

Jag förstår att du inte ville ha en häst som liknande din gamla för mycket med risk att påminna/blandas ihop. Helt klart.

Samtidigt gjorde du nog en miss som valde en typ av häst du egentligen inte vill ha. Vilket du känner nu. Helt naturligt.

Din medryttare och stallägare bestämmer inte vilken häst du vill ha. Hitta en bra hem till den du har, hos någon som vill ha just en sån häst. Och leta sedan reda på din unghäst. *peppar lite*

Jag förstår att du inte ville ha en häst som liknande din gamla för mycket med risk att påminna/blandas ihop. Helt klart.

Samtidigt gjorde du nog en miss som valde en typ av häst du egentligen inte vill ha. Vilket du känner nu. Helt naturligt.

Din medryttare och stallägare bestämmer inte vilken häst du vill ha. Hitta en bra hem till den du har, hos någon som vill ha just en sån häst. Och leta sedan reda på din unghäst. *peppar lite*

åhh, vad glad jag blev av ditt svar!! känns lite bättre...
får skriva ut detta o visa alla som tycker jag är "dum"

Finns gott om förståsigpåare och besserwissers i hästvärlden, och många andra ställen.

Det är ju stor skillnad att ha unghäst och äldre häst, och tycker man att själva inridningen/träningen är roligast - ja då är det klart det mindre skoj med en äldre häst.

Hade det bara handlat om personkemi hade jag rått dig att ge det mera tid. Jag tyckte min häst var "trevlig" i början, men jag var helt kär efter ett år. T.ex.

Sen tycker inte jag att andra i stallet, medryttare och stallägare har det minsta med ditt val av häst och försäljning att göra. (Undantaget om du vill ha hingst/"problemhäst"/föl i stallet som gör att stallägaren/stallhjälper måste anpassa byggnader/hagar/arbetsrutiner pga av den.)

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 251
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama