Naprapat eller sjukgymnast?

Saile

Trådstartare
Efter min graviditet har jag fortfarande ont i ländrygg och bäcken. Ligger jag på sidan i sängen för länge för det ont, sitter jag "skräddare" så drar det bak i ländryggen och om jag tar långa kliv så känns det som att bäckenet ska hoppa ur led typ.
Jag vet dock inte vart jag ska vända mig, har läst om andra som gått till naprapat som tagit bort låsningar m.m och det låter så härligt, men jag vet ju inte varför det gör ont på mig. Om det är låsning eller om jag bara fortfarande är så svag. Men det har ändå gått 10 månader sedan förlossningen och jag är ute och promenerar och rider så jag rör ju mig ändå en del.

Någon som har tips?

Efter min graviditet har jag fortfarande ont i ländrygg och bäcken. Ligger jag på sidan i sängen för länge för det ont, sitter jag "skräddare" så drar det bak i ländryggen och om jag tar långa kliv så känns det som att bäckenet ska hoppa ur led typ.
Jag vet dock inte vart jag ska vända mig, har läst om andra som gått till naprapat som tagit bort låsningar m.m och det låter så härligt, men jag vet ju inte varför det gör ont på mig. Om det är låsning eller om jag bara fortfarande är så svag. Men det har ändå gått 10 månader sedan förlossningen och jag är ute och promenerar och rider så jag rör ju mig ändå en del.

Någon som har tips?
Sjukgymnast omgående! Smärta i rygg och bäcken ska behandlas snarast om det inte gått över ganska snart efter förlossning för att minska risken att det blir bestående.

Någon som har tips?

Jag hade gått till en bra kiropraktor, inte naprapat eller sjukgymnast.
Naprapater har kortare utbildning än kiropraktorer och ska på den korta tiden lära sig ett gäng behandlingsformer. Det blir alltså väldigt basic inom alla områden.

Min sambo är kiropraktor. Han får ofta behandla folk(och hästar) efter graviditet. Det brukar räcka med någon behandling.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har givetvis varit till veterinär. Monster är inte en hund man lämnar på djursjukhuset hur som helst, och han ska heller inte behöva...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 163
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 895
Senast: tuaphua
·
Äldre Hej, Jag behöver alla råd och tips jag kan få angående ett försäkringsärende efter en bilolycka. 2012-12-15 var jag med i en bilolycka...
Svar
5
· Visningar
1 022
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka