Nappflaskor i glas

hvala

Trådstartare
Vilka nappflaskor i glas har ni provat? Vilka rekommenderar ni respektive avråder ifrån?

Viktigt för mig:
Bra grepp för den vuxne som håller flaskan
Lätt att diska
Möjlighet att byta nappar så att samma flaska kan användas från nyfödd till ett års ålder
Anti-kolik-konstruktion

Vi har dr brown, nu får sonen bara nappflaska ibland eftersom jag ammar, antikolik konstruktionen är väl lite bökig att diska men resten är vi nöjda med. Vi har en annan flaska (minns ej märke) men utan kolikkonstruktion och med den blir det typ baksug!

Vi har dr brown, nu får sonen bara nappflaska ibland eftersom jag ammar, antikolik konstruktionen är väl lite bökig att diska men resten är vi nöjda med. Vi har en annan flaska (minns ej märke) men utan kolikkonstruktion och med den blir det typ baksug!

Från babyland är det nu rea på dr brown!

Nuk har vi och de är sjukt bra. Rekommenderar en glaska med wide neck för enklare rengöring.
Vi har också antikolikkonstruktion och den är inte det minsta bökig.

Vi har Mam, har använt bade i glas och plast och den har fungerat bra till alla tre barnen. Glasflaskan har färre delar vilket jag tycker är en fördel.
Nuk har vi inte provat i glas men den i plast provade vi till barn 3 men hon hade svart för den dinappen. Skulle gärna prova den nu till barn 4, flaskan i glas är billigare och känns lättare än mams.

En kompis till mig har uppfunnit KeepJar. Ekologiskt gummi samt vilka napppar man vill. Bygger på att man nyttjar en vanlig barnmatsburk som man klär i gummi för att den ska hålla. Sök på KeepJar så hittar du på lite olika shoppar :)

Mvh Miks

En kompis till mig har uppfunnit KeepJar. Ekologiskt gummi samt vilka napppar man vill. Bygger på att man nyttjar en vanlig barnmatsburk som man klär i gummi för att den ska hålla. Sök på KeepJar så hittar du på lite olika shoppar :)

Mvh Miks

Jag funderade på att köpa den men då var det dyrare att köpa än att köpa glasflaskor. Kompisen köpte men gummit var hopplöst att få på. Kanske har ändrats nu men då skulle det träs på och hon fick använda varmvatten för att få på den.

Jag funderade på att köpa den men då var det dyrare att köpa än att köpa glasflaskor. Kompisen köpte men gummit var hopplöst att få på. Kanske har ändrats nu men då skulle det träs på och hon fick använda varmvatten för att få på den.
Vad bra med en recension! Jag säger till henne när jag träffar henne :)

Gummit ska ju sitta sjukt tajt! Lite varmvatten och till och med aningens diskmedel så glider det på. :o

Problemet med att köpa en glasnappflaska är att man köper glas på nytt. Här återanvänder man glas som redan nyttjats en gång! Återbruk :up:

Mvh Miks

• Gilla
Reactions: Sar
Vad bra med en recension! Jag säger till henne när jag träffar henne :)

Gummit ska ju sitta sjukt tajt! Lite varmvatten och till och med aningens diskmedel så glider det på. :o

Problemet med att köpa en glasnappflaska är att man köper glas på nytt. Här återanvänder man glas som redan nyttjats en gång! Återbruk :up:

Mvh Miks

Jag har gummi till min nukflaska. Det knäpper jag fast hur enkelt som helst utan både diskmedel och vatten.
Glas är ju bland det som går absolut bäst att återanvända så personligen har jag inget problem med att köpa glas.

Mvh Miks
Funkar sämre numer när många matburkar fått ny storlek på öppningen :-(

Har lifefactorys flaskor som är i glas med silikonhölje. Man kan köpa deras egna nappar eller "vanliga" på tex Ica. Finns tillbehör i form av pip så flaskan kan användas som pipmugg när barnet är lite större. Dock ingen antikolikfunktion, men inget jag saknat.

Ett annat tips är en flaska i stål, vi har köpt en fran Pura. Den går att använda med dinapp till bebisen och sen senare med olika typer av "napp" när barnet blir äldre.
lite svart att se mätskalan men jag tänker att den är smidigare att ha när man är pa väg

Ett annat tips är en flaska i stål, vi har köpt en fran Pura. Den går att använda med dinapp till bebisen och sen senare med olika typer av "napp" när barnet blir äldre.
lite svart att se mätskalan men jag tänker att den är smidigare att ha när man är pa väg
Det är absolut ett bra alternativ på flera sätt men jag vill ha en genomskinlig flaska med volymstreck så att jag ser hur mycket som är i flaskan (för tillredning och för att se hur mycket som är kvar efter matning). Plus att jag vill kunna mikra flaskan.

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 109
Senast: Araminta
·
Hästmänniskan Hej allihopa Har tagit mod till mig att bli medlem i detta kunniga forum. Som nybörjare behöver man ta hjälp av andra. Jag har ett...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 404
Senast: Ponnymorsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar