nappa kattunge??????

V

vixie

Hej:)
Jag har en katt som fick sin första kull på en kattunge för lite mer än en vecka sedan.
Hon har stött bort sin unge ( :cry: ) och jag nappar henne, och allt som hör till med en så liten kattunge.
Men mina frågor är; hur ofta ska kattungen nappas och hur länge ska jag nappa den innan jag ska börja med torrisar och blötmat?

MVH Jenny

Sv: nappa kattunge??????

Den behöver mat varannan till var tredje timme, dygnet runt. Går den upp i vikt bra och är pigg kan man ta det lite lugnare på natten, men en tumregel är varannan till var tredje timme.

När kattungen är 3 veckor kan du börja ge den fast föda, men du behöver såklart fortsätta nappa den.

Lite beroende på kanske jag har en hona som kan vara amma. Jag fick en kattunge i förrgår så det finns mat till fler.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: Mojma
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 126
Senast: Badger
·
Katthälsa Hejhej! För 6 dagar sedan fick våran lilla birma sin kull och det blev bara en unge, lilla Gimli. Första kullen var det 4 ungar i så vi...
Svar
5
· Visningar
611
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka