Napp till nappvägrare

turbofling

Trådstartare
Maja verkar ha ett väldigt stort sugbehov. Som det är nu vill hon ammas ungefär varje timme och jag känner att jag inte klarar av det. Dels tycker jag inte alls om att amma och nu när hon vill äta sa ofta grater jag varje gang det är matdags. Mina bröstvartor känns som dom ska ramla av när som helst och Maja kräks massor för jag tror inte all mat far plats i hennes lilla mage.

Därför bestämde vi att det var dags att prova med napp, men det tyckte inte Maja. Storasyster har älskat nappen fran första stund sa det är ett nytt problem för oss nu.

Är det fler som haft samma problem? Har det gatt tillslut? Vilken napp fungerade?

Vi har provat mam (silikon), Nuk (latex) och esska (silikon), den minsta varje märke har.

Sv: Napp till nappvägrare

Det ska finnas en napp som liknar en bröstvårta, men jag minns inte vad märket heter.

Vi introducerade nappen snabbt till Ella eftersom inte heller jag gillade amning och således inte ville agera levande napp =/, så jag förstår dig.

Jag har ingen egen erfarenhet då min lille aldrig har använt napp, men jag har hört om bebisar som det fungerat med större napp till. Förstår att du inte vill/kan agera levande napp. Hoppas att det löser sig!

Hon kanske kan suga på ditt finger? Sin egen tumme? (inte än, men snart iaf)

Annars har jag inte så mycket tips. Jag själv agerade levande napp i de 7 månaderna sugbehovet finns hos barn.

Dottern vägrade också napp och snuttade väldigt mkt på mig. testade alla typer av nappar, men hon vägrade. vägrar även nappflaska än idag - ett år gammal :p. Vi gav upp och snuttandet avtog tillslut självmant.

Hellre napp än tumme tycker jag.
Mina fingrar duger inte men sambons kan ga bra korta stunder.

Cala- Det är just levande napp jag inte har lust att vara, amningen känns tillräkligt jobbig ända. Hoppas ngn annan vet vilken napp det kan vara.
Syrran- Provade även med Emilias napp (större mam) men den gick inte heller.
voltis- Hoppas det finns ngn napp som passar Maja eller att hon snart blir mindre snuttig. När blev det bättre med din dotter?

Riktigt bra blev det när vi slutade nattamma, så det var bara ett par månader sedan.
Mkt av hennes snuttande var sömnrelaterat, jag agerade napp för insomningen. :crazy:

Inte för att det kanske gör dig gladare men A gav upp sin nappvägran för några veckor sedan. Men han var 5 1/2 månad då... Han fattade bara inte riktigt hur han skulle göra tror jag, det gick nog helt enkelt bättre när napparna blev större, och hans mun.

Pigeon hette nappen, finns att beställa också ( jag vet inte om jag får skriva ut vart ?)

PIG13871.jpg

Hur gammalt är barnet? Är det riktigt litet kommer ju frekvensen minska av sig själv... Men förstår det är jobbigt om du har ont.

Jag led aldrig av själva amningen och har låtit mina snutta så ofta de ville (och det var det första jag själv tog till om det var minsta kinkigt).

Vad gäller napp så vägrade mitt första barn nappar totalt, även nappflaska. Vi försökte en del i början men jag tyckte inte man ska tvinga någon som uppenbarligen inte vill och la tillslut ner det där.

Andra barnet så var min man ganska ihärdig och det hände att det gick att stoppa in en napp en kort stund precis vid insomning i vagn och den blev då kvar tills hon somnat. Men det var nog bara när hon var ett par veckor, sen började hon vägra. Vid 3 månader hade hon dock hittat sin tumme och blev tumsugare!

Du skriver att du föredrar napp framför tumme och det kan jag förstå, men är detta viktigt för dig (att inte ha henne snuttandes) så får du väl ta till de möjligheter som erbjuds och vägrar hon napp återstår tumme (eller någon annans finger, men det verkar ju jobbigt för då blir man ju stående där).

Har hört en mamma som tvingat sitt barn att acceptera napp (hon beskrev ingående hur hon höll fast nappen LÄNGE när barnet hulkade och vill slippa). Detta upprepades till den accepterades. Själv tycker jag det är ett övergrepp, men det är ju jag det.

Min Maja vill också suga så mycket hon bara får, och till en början dög bara nappen när hon inte var ledsen, men nu har det faktiskt börjat fungera lite även i de situationer där man vill ha hjälp av nappen! Jag var så förvånad att hon sög på nappen direkt när vi gav henne den (hon var då tre veckor) eftersom det tog lång tid för My att gilla nappen. Med henne provade vi massor av olika nappar och höll på och trugade med dem i några veckor innan hon tillslut bara accepterade dem. Då gillade hon först MAM silikon, men gick ganska snart över till esskas latex. Maja gillar sin MAM silikon.

Hoppas att din Maja också kommer på att nappen är bra efter ett tag, det underlättar mycket. Annars är mitt bästa tips att vara ute och gå eller åka bil eller iaf hitta på något annat än att vara hemma (vet inte hur ni brukar göra), min erfarenhet är att de små sover bättre då (i vagn, sjal, sele eller bilbarnstol) och då kan man dryga ut det mellan snuttandet och måltiderna.

//Julia

Det känns ju som ett brutalt övergrepp på en liten =(

Jag gav E napp 2:a dagen på BB i mellan amningarna, sköterskorna försökte övertala mig att låta bli men det struntade jag högaktingfullt i faktiskt.

jag vet ännu inte om jag kan rek denna men bambino har just nu skickat ut ett antal test-nappar till en del för att få den utvärderad, det ska tydligen vara en anatomisk helt ny modell.. jag får min inom kort så då kan jag berätta mer...

annars har vi alltid börjat med mams prematurnappar som finns på apoteket..

märket NUK har ju helgjutna nappar, de kanske skulle vara värt o prova?? de kostar ju en del mer än de "vanliga" ca 45kr st...

Svarar flera

Ska prova den pigeon nappen, har inte sett den här men har inte letat.

Maja blir tva veckor pa torsdag sa hon är inte sa stor än.

Det är mams lilla napp vi provat, men den gillades inte.
En Nuk-napp har vi men jag tror inte att den är helgjuten, ska kolla om det finns andra nuk-nappar.

Skulle aldrig tvinga pa det sättet som ngn skev, vi provar att ge ngr ganger och vill hon inte sa skulle jag aldrig kunna halla fast den.

Ammar med amningnapp, utan den fick jag sar nu är det mest bara ömt och mindre "sprickor" sa amma hela tiden fungerar inte i längden. Jag tänkte att amningsnappen skulle göra att hon accepterade vanlig napp lättare men det verkar inte sa.

Har tyvärr inget napptips, L har aldrig gillat napp och jag har inte haft några bekymmer med amningen, men GRATTIS till lilla Maja :)!!!

Det känns ju som ett brutalt övergrepp på en liten =(

Jag gav E napp 2:a dagen på BB i mellan amningarna, sköterskorna försökte övertala mig att låta bli men det struntade jag högaktingfullt i faktiskt.

Och på "mitt" BB var det sköterskorna som försökte introducera napp till att börja med... Dock utan resultat! ;)

Men fy vad hemskt, hur kan det vara så viktigt att man tvingar barnet? Jag mår illa.

turbo med Sam funkade bara Nuks i latex, med Isaac ingenting. Sugbehovet försvinner efter ca 6 månader och Isaac har lärt sig själv att liksom sutta utan napp. Men han har fått tutte så mycket han velat.

Liknande trådar

Småbarn Min dotter som är precis 1,5 ar började förskola för lite mer än en manad sen. Hon gar mandag, onsdag och fredag 8-14. Första veckan pa...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: trazel
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
4 009
Senast: turbofling
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 389
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka