Nån teknisk??

N

NiraK

Går det att ställa in när man vill att sidnumreringen ska börja i ett dokument? Jag vet att man kan kryssa i en ruta så att man skippar att numrera första sidan, men om man vill att sidnumreringen ska börja först ett par sidor in i dokumentet, hur gör man då? :confused: :o Jag jobbar i word...

Nirak
 
Ska du skicka dokumentet med epost, eller trycka det själv?

Jag brukar köra en oteknisk latmansvariant, och gör helt enkelt två dokument... Om du vill att numren ska börja komma på t ex tredje bladet så har du helt enkelt två tomma sidor först i det stora dokumentet, och sedan gör du ett separat dokument med t ex försättsblad och innehållsförteckning.
 
Ja, det ska gå, vet att jag har gjort det förut.
Men nu hittar jag inte alls nåt sånt, bara hoppa över första (som du sa) och att börja med ett annat nummer än 1...
 
Det ska skickas till tryckning.. och de vill ha allting i samma dokument..
Hur jag än gör kan jag bara få sidnumreringen att hoppa över en sida.. kan inte få den att börja senare i dokumentet.. :crazy:

Nirak
 
Det beror nog på vad du har för version av Word. I de senare versionerna är det jättelätt: Välj "Infoga" -> "Sidnummer" och klicka på "Format". I fältet "Börja med" skriver du in vad numreringen ska börja med.
 
Ja, men det som händer då är ju att sidnumreringen börjar med en senare siffra. De första sidorna blir ändå numerade! :crazy:

Nirak
 
Ok, då förstår jag. Då måste du dela in dokumentet i olika avsnitt. Ställ markören där du vill att numreringen ska börja och välj "Infoga" -> "Brytning" och välj någon av avsnittsbrytningarna. Därefter kan du ha olika sidhuvuden och sidfötter före och efter brytningen.
 
Har för mig att man kan dela in Worddokument i "Stycken" eller "avsnitt" eller nåt i den stilen. Sen kan man numrera varje "stycke" för sig och därmed få onumrerade sidor i början av dokumentet (dessa sidor lägger man alltså i ett eget "stycke") och därefter börjar numreringen från 1 i nästa "stycke". Kommer tyvärr inte ihåg exakt hur det var man gjorde men det går iaf för jag har gjort det...
 
åh, kan du inte lägga ut förklaringen här också??!
har undrat hur man gör länge.. =(
 
Åh, det är bilder och pilar och grejer så jag vet om man kan/om det går...
Kan maila till dig också om du vill!?
 
Nu har jag med mallens hjälp lyckats få sidnumreringen att börja där jag vill. :bow: men hur tusan får jag bort de gamla sidnumreringarna som ligger på de första sidorna??? :crazy:

Nirak
 
Går det inte att gå in i sidhuvudet, markera och sedan deleta då? *hm var det så längesedan jag skrev uppsats :crazy:*

Om inte får du väl i nödfall dölja siffrorna med en liten textruta :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 991
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 687
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 737
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp