nån som vet nån bromsmedel som man kan (kocka) ihop själv till hästen?

inte själv, men jag köpte igår nåt som heter bromsbroms från näcken...det verkar funka bra faktiskt :) det innehåller ..
Innehållsdeklaration: Vatten, Cederträolja, Nejlikeolja, Idris Yaghi-olja, Avocadoolja, Sesamolja, Valnötsolja, Citronellaolja, Eukalyptusolja, Peppermyntsolja, Carbomer, Natriumhydroxid.

Vårdar huden och skyddar för solbränna.
Även lämplig för allergiker, spädbarn och gravida kvinnor.
Inga problem vid användning kring mun, ögon och slemhinnor.

Mycket verksam mot mygg, broms, knott och fästingar (5-6 timmar).
Mycket användbar inom djurskötseln och speciellt för hästar eftersom medlet även kan appliceras även på sår, kring ögon, näsborrar och mjukdelar. Verkningens varaktighet på betet 8-10 timmar, under arbete vid svettning ca. 3 timmar.

Hästarna låter sig gärna behandlas när de först har lärt känna den goda lukten och förlorat rädslan för sprayflaskan efter att ha blivit behandlade med kemiska preparat!

okej,vart köpte du det nåstans? i en vanlig hästaffär eller?
tack för svaret :)

Tack för tipset! :)

Skall pröva på "nyförvärvet,han var totalt bulig idag när jag tog in honom.

Funderar på ett sånt Myggtäcke,har alldrig använt det någon som tycker det funkar bra?

Jag har ett sånt bucas "flugtäcke" funkar faktiskt kanonbra( men sätt inte på magdelen...den skaver :crazy:) min vackra har ju så tunn tunn hud så han har fått ha det ibland, och han brukar klä av sig om det blir otrevligt eller för varmt..men detta tror jag han tycker är skönt.

O.k.,imorn är det jag som pilar iväg och införskaffar BUCAS till Clownen omedelbums!

Har du märkt om någon häst blir direkt medtagen av för m.k.t bromsbett???

Är lite orolig,skall anm. på söndag,han verkar vara en riktig "fjolla" vad betr. lantliv. :smirk:

Jorå det har jag varit med om, en del blir fruktansvärt stressade av sånt...bucas täcket är bra... :bow:

Martha, eller Sonja kanske jag skall säga ;)
I vilken "ambulerande" hästbutik har du köpt Näcken´s BromsBroms? Här i Värmland?

Tycker det lät bra! Kostar ju inte SÅ mycket heller...! 155kr/500ml inkl frakt. Blir hästen kladdig eller nåt av sprayen? Brukar smörja m Nylanders hästcreme o den blir ju kvar på pälsen o kladdar även om den är bra :)

BromsBroms luktar urk :(
Akta så att du inte får det på dina egna kläder, om du ska träffa folk sen
:angel:
Men det hjälper faktiskt :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 454
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar