Nån som vet? *bild*

tralala

Trådstartare
Min kompis häst har varit halt sedan Juni. Markerar lite på högerbak. Efter ett tag så uppträdde det ett "hål" på insidan av bakbenet, i höjd med hasen. Verkar inte ha ont, lite öm ibland. Nån som har någon idé på vad det kan vara för fel? :confused:
bild på bakbenet

tacksam för alla idéer :bump:

Sv: Nån som vet? *bild*

Jag är inte så bra på ben/brosk-anatomin men kan det inte vara så att hästen har varit svullen och att det har gått ned? Har din kompis inte varit hos veterinären kanske det är dags att åka dit nu och hältutreda hästen?

lite knasig bild då man inte ens kan se om bilen är tagen från motsatta sidans framben eller bakifrån..

men det lilla man ser så ser det mer ut som att knölen nedanför är boven.. spattknöl kanske.. hästen behöver inte vara halt för att ha spatt, det är en inflammation som inte alltid påverkar hästens ridbarhet men kan vara obehaglig om man böjer åt fel håll (eller försöker) eller petar just där det gör ont..
be veterinär ta en titt för ett säkert svar..

Det är en liten svår situation... Det är inte min kompis som äger hästen och ägaren tycker inte om att "slösa" pengar på sina hästar. han tycker att hästen kan bli frisk själv om den nu kan bli det... :mad:

Sådant är ju totalt oansvarigt! Hästen kan ju ha en allvarlig skada som måste boxvilas och som nu kanske aldrig blir bra för att den gått med den för länge utan behandling.
Och har hästen gått och småhaltat sen juni betyder det ju att hästen GÅTT OCH HAFT ONT sedan juni med...! :mad:
Skäll ut den oansvarige hästägaren, anmäl till distriktveterinären eller vad som helst!

Då hade jag faktiskt betalat själv! Aldrig att låta någons dumhet gå ut över hästen! ALDRIG!

Kram Favina

Knäpp ägare. :mad: Borde inte få ha häst!
Men han borde väl fatta om hästen varit halt i 4 månader så
borde ju vet. komma.
Din kompis har inte möjlighet att betala då?

hon studerar 20 mil därifrån... så det finns varken tid eller pengar. jag tror inte ni riktigt kan sätta er in i situationen angående ägaren, hon behöver nog inte veta vad det är för fel på ägaren, för det vet hon redan... :crazy:

Synd om hästen om den inte får jobba men den verkar inte lida skada om den får vila. Hade själv undersökt mhja vet.

Att anmäla är dess värre nog ingen idé. Ska mkt till innan djurskyddlagen går in. Men har ägaren varken tid eller pengar kanske hon inte ska ha hästen kvar? Då kanske din kompis kan få hästen billigt och själv bekosta vet undersökningen, får hästen bra och ha större glädje av den?

Otroligt att någon vill vistas i ett stall där ägaren verkar iq befriad! :mad:
Ring myndigheten i din kommun o ta ut hjälp åt hästen.Det är ju klassat som hästplågeri då den är halt o inte får vård! :mad: :mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: Castellini
·
Katthälsa En kompis till mig hörde av sig nyss. Hennes britt ligger inlagd och veterinären vet inte riktigt vad som är fel. Fick tillåtelse att...
2
Svar
26
· Visningar
4 075
Senast: MissFideli
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 214
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka