Nån som testat Equitop Gonex?

HannaZ

Trådstartare
Ja som sagt, erfarenheter av Gonex skulle jag vilja höra.

Hästen har vrickat sig och när man rtg såg man små pålagringar (som var gamla). Funderar på att använda Gonex under konvalecens/igångsättning.

Tycker det finns väldigt lita att läsa om preparatet (folks erfarenheter) men veterinärer verkar sälja d m glädje....
Tom vår gårdsveterinär säger att det är bra och han kränger inga produkter.

Sv: Nån som testat Equitop Gonex?

Jag använde det under en tid i vår, början av sommaren till min häst. Han åt ett mått om dagen, sammanlagt 2 burkar.

Jag kan inte säg att jag märkte någon skillnad faktiskt.

Min häst är 5 år och var då behandlad för carpit vänster fram, samtatt det fanns en lite pålagring på röntgen. Dock ville det inte ge med sig utan han opereades senare och då fann man även en ligamentskada samt att brosket var knaggligt.

Om vet återigen skulle rekomendera det så är det möjligt jag provat igen.

Lycka till med din häst.

Tack!

Nej det är väl så att små förändringar är svåra att se/mäta. Har man en mkt knackig häst så blir det kanske tydligare.

Tycker det är lite konstigt att fler inte verkar ha provat gonex - hästfolk är ju annars rätt snabba med att prova nya "mirakelmedel".

Kanske ger henne 2 burkar under igångsättningen - får fundera lite.

Har precis konstaterat hur fantastiskt bra Equimins Flexijoint fungerar. Jag är lätt allergisk mot alla fantastiska preparat, men eftersom så många har fått så bra resultat (främst på häst) med det har vi nu i två omgångar provat på hunden. Av lätt snålhet slutade vi ge honom när förra burken tog slut ("hur stor skillnad kan det egentligen göra?"). Efter två veckor var han rejält halt. Och det blev sämre. Efter lite tankeverksamhet kom vi fram till att det ju faktiskt var så att vi slutat med FJ. Köpte en ny - hutlöst dyr! - burk och efter två dagar såg icke djurkunniga människor skillnad på honom. Människor som inte hade en aning om vårt lilla experiment.

Fick tipset här från Buke för säkert tre-fyra år sedan, och då berättades att antingen funkar det - snabbt och bra - eller så märks ingen skillnad. Det sistnämda är alltid deprimerande...

Så här skrivs om Flexijoint (finns även med djäulsklo, då i flytande form, men vi har pulvret)
---
En kraftfull produkt som används för en stark ledgångsstruktur, brosk och god kvalitet på ledvätska. Innehåller glukosamin, MSM och kondroitin. Flexijoint kan även användas i fall av benskörhet och vid problem med ledvätska även vid skada på vävnad, ligament och muskler. Kondroitinet används som grunden till broskbildning och är ca 8 ggr dyrare än glukosaminet och det är otroligt viktig för starka leder.
---

Liknande trådar

Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 655
Senast: axel
·
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 372
Senast: Ingela_S
·
Z
Hästvård Jag var på klinik med min häst igår och fick inga roliga besked... Min häst har hovledsinflammation bf. Inga böjprovsreaktioner, endast...
Svar
18
· Visningar
1 937
Senast: Uddatyp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka