Nån som kan svara fort??

Kivina

Trådstartare
Är på g till vet. med systers hund snart.. vi misstänker livmodersinflammation på henne.. Hon är i slutet på löpet, jätteslö, har druckit MYCKET.. men har ingen feber.. och det luktar illa om henne...
vad har vi att vänta oss hos vet.?? och vad kommer detta att kosta?? (om hon har livmoderinflammation..)

de allra bästa tipsen får du nog om du ringer till din veterinär..

joo.. det har jag redan gjort.. det jag ville veta är vad som väntar oss när vi kommer till vet. med henne.. röntgen, u-ljud? osv. och vad detta kommer att sluta i.. :confused:
Vi har tid till vet. om ca 1 timme..

om du redan frågat din veterinär så boder du väl veta? Dom kommer ju inte göra något utan att ni vill det, men ni kommer att få betala för undersökningen iaf sen får ni väl bestämma själv om ni vill röntga osv..

De brukar røntga (om jag inte missminner mig) och om det ær en pyo så blir det operation. Om allt går bra och hon børja æta dagen efteråt så får hon åka hem efter en dag. Det ær lite olika. Priset før en op. brukar liga uppemot 10000:-, men det ær vældigt olika.

Hur gick det hos veterinæren?? Hoppas det gick bra och att det inte var nån pyo...

Vår tik blödde rikligt EFTER löpperiod, spydde galla och luktade urrk. Vi åkte till vet så fort de öppnade på måndag efter en jobbig helg och röntage, fick svar på vår bekräftelse - livmoderinflammation! Fick remiss till annan stad, operation inom en timme. Puh, allt var över. Gick på 4500 kr - oförsäkrad hund.

Lycka till och hoppas det gick bra!!

*pustar ut* vi var lite väl hönsiga.. :) hon hade ingen livmodersinflammation.. men men better safe than sorry.. gick några hundralappar, men det var det värt..

Vilken tur :) Det ær bættre att åka till vet. om man ær osæker, istællet før att vænta før længe...

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 749
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka